Gå til innhold

Kan jeg stole på dette??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fant ut at jeg er gravid nå på fredag :o))

Ringte så lekekontoret i dag for å få komme inn på samtale til lege angående keisersnitt..

Der hengte hun sentralborddamen seg opp i at jeg skulle inn på kontroll først når jeg var ca 12 uker på vei så da måtte det være noe hasteting om man skulle inn før.

 

Jeg sa til henne at jeg ville inn for å prate med legen min så snart som mulig pga jeg er livredd for å ikke få innvilget keisersnitt og klarer ikke å slappe av i svangerskapet før jeg vet det.

For jeg har hørt det at det ikke er så lett å få det innvilget +++.

 

Da sier hun at selvfølgelig får du det når du er så redd allerede nå og pga av dine tidligere erfaring fra forrige gang.

Når du er så redd så får du det vettu sier hun..

 

Kan jeg stole på det da???

Hørtes ikke ut som at det var noe håp å få komme inn til legen bare for å prate værtfall, ikke før jeg er 3 mnd på veg! Stemmer det at den første sjekke ikke skal være før??

 

 

Takker for alle svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

akkurat det med keisersnitt vet jeg ikke. Da jeg fant ut jeg var gravid (min andre) fikk jeg time til legen med en gang. Man må jo få bestille time til legen om man ønsker å snakke med legen. Det bestemmer ikke legesekretærene. Greit å få snakket med lege om man er usikker på ting slik som du, få fastsatt termin osv. Prøv igjen du :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde , tro meg... Begynte nesten å gråte, men neida hun hørte med en annen en på kontoret og fikk da beskjed om at man ikke skulle inn før man var ca 12 uker på vei.

Så jeg fikk time i mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså hun kan jo ikke nekte deg å bestille time hos legen din?om så er,så lyg på deg noe anna å dra for:o)

og at det er lett å komme igjennom med å få keisersnitt hadde jeg ikke villet hørt på nei...en kollega av meg hadde to dramatiske tangfødsler hun,begge tok de 40 timer og mer,og den ene ungen mptte gjenopplives nrå den endelig var ute,men gikk ingen automatikk i at hun fikk ks på den siste fordi--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ikke få time før man er 12 uker på vei er bare tull. Enig med prøvekluten. Si det er noe annet. Kanskje hun telefondamen burde finne seg en annen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i sak mot sykehuset her i byen med pasientombudet i ryggen nå pga feil og mangler under min forrige fødsel.

Det var en veldi traumatisk opplevelse.

 

Var inn til samtale med legen min før jeg i det hele tatt turte å slutte med pillen denne gangen.

Da sa han bare slutt du , dette ordner seg.

 

Så en samtale med jordmor kommer ikke til å forandre min mening.

 

Jeg skal til et annet sykehus og jeg SKAL ha keisersnitt.

 

Men jeg klarer liksom ikke å få roen før jeg har fått det svart på hvit om du skjønner.

 

Hun sa om det var noe annet jeg skulle inn om å de ikke var akkutt så var det 3 ukers ventetid!Grrr..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm... har du vurdert å bytte fastlege? 3 ukers ventetid? det var lenge.

Uff, hørtes ikke bra ut. Stå på!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja, vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

 

Har bar lyst å få pratet med legen snarest mulig sånn at han får sendt inn den søknaden jeg..

Skal jeg ringe opp å be om et sånt tlf møte kanskje det går raskere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo helt sprøtt ut! 3 ukers ventetid for å få komme til fastlegen? Tror nok jeg hadde vurdert å skifte fastlege...

 

Men hun sentralbord-dama har jo slett ingenting med å hverken nekte deg å få komme til legen eller gi deg noen som helst råd/svar Kan jo umulig hun vite!

 

Du har jo noen valg her: Du kan ringe igjen og kreve å få komme til fastlegen din snarere, eller du kan prøve å få time hos en annen lege, eller du kan prøve å komme deg til vakthavende lege.

Eller du kan gjøre slik som du sa selv: sette deg på telefonliste, så får du i alle fall snakket med fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte på nytt igjen nå og krevde å få prate med legen min. Så da sa hun så fint at hun skulle gi han beskjed om at han skulle ringe meg så fort han kunne, men han hadde veldi travelt altså...

For ei kjærring! Unskyld meg...liten utblåsning bare:o)

 

Men da får jeg værtfall pratet med legen min og det var alt jeg ville sånn at han kan søke for meg nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehhe, ja.

Ingen ting kommer av seg selv verfall, det er jo tydelig.

Men jeg skal vertfall gi beskjed til legen min om at jeg ikke har noe til overs for den arrogante oppførselen til sentralborddamen de har :o)

 

Takker for svar :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er merkelig at de er så strenge. Jeg bestilte time da jeg var 8 uker på vei, bare for å få konstatert. Tok en hel hau med blodprøver og arket skulle være klart til neste time i uke 11. Da ville fastlegen ha meg inn på nytt for å få tatt celleprøven.

Og jeg er andregangs...

 

Hvor går du hen? Det må jo være mulig å finne et bedre sted å gå. Du blir jo behandla kjempedårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...