coscos Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 I går passerte jeg 40 dager igjen til termin, og har forstått det slik at fra da av regnes man som høygravid. Synes magen har vokst veldig de siste ukene (og vekten har også økt betydelig...), og med det, så har jeg mer vanskelig med å få på meg klær, bøye meg ned, snu meg rundt i senga, ja, alle slike småplager som gravide har! Har egentlig følt meg i kjempeform til nå, og kan egentlig ikke klage over de små tingene heller, prøver å nyte tiden nå, gleder meg over sparkene i magen, smiler for meg selv, her jeg sitter. Men, kjenner også at det skal bli godt å snart gå ut i permisjon, ta livet mer med ro og bare kunne forberede meg på fødsel og det å snart få en liten krabat i huset. Gleder oss veldig til det, men er samtidig også spent på hvordan livet som førstegangsforeldre vil bli. Var på kontroll hos jordmor forrige onsdag, og hun ville sykmelde meg. Jeg hadde litt høyt blodtrykk, protein i urinen og tegn på urinveisinfeksjon, samtidig som at ved forrige UL så hadde ikke babyen vokst så mye som han skulle, så hun mente jeg burde slappe av og ruge den siste tiden. Ikke leke "flink pike". Men, så skulle jeg snakke med en lege for å få sykmeldingen, og hun tok samtidig en ny UL på meg, og da var babyen vokst ganske mye siden sist! Så, hun sa at det var opp til meg om jeg ville sykemeldes eller ikke. Synes ikke det er så lang tid igjen, og tenker på alt som jeg har igjen å gjøre på jobben (har ikke begynt å forberede å overlevere jobben min til de andre ennå...), så sa at jeg godt kunne vente litt til. Jeg skal på ny UL kontroll i dag, så får se hva legen sier da. Har bare 11 arbeidsdager igjen, så kunne godt tenkt meg å "holde ut" til permisjonen skal starte :-)
Lilleprins og mamma Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Hei Coscos! Ja jeg begynner også å merke at jeg er høygravid. Akkurat kommet tilbake fra min siste time hos fastlegen. Alt så bra ut - blodtrykket, urinprøven og blodprosenten var fint. Hadde igjen gått opp noe i vekt siden sist jeg var der... Stagnert noe heldigvis. Magen min har også vokst veldig mye den siste tiden. Jeg er mye større dette svangerskapet enn jeg var forrige gang. Jeg sliter også med både å komme meg opp av og rundt i senga. Ellers så går det greit å få på seg klær inntil videre. Jeg har jo fått innvilget planlagt keisersnitt 18 april og det betyr at jeg egentlig går ut i svangerskapspermisjon i dag. Har ikke klart å overføre all kompetanse til ny vikar enda så jeg velger å jobbe 50% inntil jeg går ut fredag 13 april. Synes det er godt å være de timene jeg er på jobb. Alt er klappet og klart med klær og utstyr så da kan jeg slappe av uansett den siste tiden. Synd du ikke kan komme på treffet onsdag denne uken men vi ser vel hverandre etter påske. Ha en fin dag!!
coscos Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2007 Ja, synd at det ikke passet med treff denne uken. Ser at en annen har lobbet litt for nytt treff 10. og 11. april. Jeg kan kun tirsdag 10. april, da jeg allerede har en annen avtale 11. april (prøver å få til mest mulig før babyen kommer...), så dersom dere ser på nye datoer for treff, så stemmer jeg for 10. april :-) Ha en fin dag du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå