Gå til innhold

Uro/frustrasjon ved brystet

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen!

Noen som har babyer som plutselig blir utilpass/frustrert når dere ammer? Jenta mi har begynt med dette. Det skjer ikke når hun er skikkelig sulten, da dier hun regelmessig og rolig. Men plutselig begynner hender og føtter å gå som besatt, hun begynner å gråte og kaver som bare det. Når jeg tar henne fra brystet, blir hun skikkelig sint og raser. Det kan gå lang tid før jeg får henne rolig igjen (masse tid med sutring og frustrasjon for både meg og babyen). Det hører med til historien at hun ikke har noen rutiner på måltider og soving ennå, hun er 2 mnd. i dag. Noen andre som har samme/lignende erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8765824-urofrustrasjon-ved-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

gutten min kan fort bli frustrert ved brystet. Utrdrivingsrefleksen min er litt forstyrret. Når melken kommer, så kommer den fort og masse!!! Blir litt mye å svelge unna, og så er det nok litt ubehagelig hvis det spruter ned i halsen hans. Han blir helt krakilsk, og det er vanskelig å roe ham ned igjen. Så stopper utrivningsrefleksen helt opp i noen minutter og da blir han jo helt krakilsk og fortvilet igjen. Har hatt dette problemet hele veien vi da... Så nå pumper jeg meg og gir mm på flaske. Er myyyye roligere og mer fornøyd ved måltidet, og etterpå:) Ammer ham på natten bare, og det går som regel veldig greit, spiser ikke så mye på natten, og fortvilelsen er ikke like stor når melken stopper opp...

Slik begynte min også. Fant ut omsider at det er pga. han er sulten man kan ikke spise fordi melka har ikke fått sunket ned skikkelig og/ eller at han må rape.

Andre ganger begynner han også slik simpelthen pga. han begynner å bæsje samtidig som han skal amme...

Når han begynner slik, gir jeg han smokk.. legger han i loddrett stilling mot magen min, eller godt over skulderen slik at han får rape. Da raper han somregel innen 3 min. Dersom han ikke raper og virker noenlunde fornøyd, venter jeg en halvtimes tid og sjekker så om han vil ha mer pupp. Det hender at han da ikke vil ha pupp fordi da har metthetsfølelsen kommet... den kommer jo litt forsinket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...