Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Trodde alle unge ble sånn plutselig gravide jeg... men der tok jeg feil... Har dere noen gode tips til hva som kan være galt? Synes det er rart jeg da... er ei frisk jente og det er samboer også.... Begynner å bli litt frustrert her nå,...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 jeg var 22 da vi begynte,nå er jeg 24,for å si det sånn.... ikke like lett for alle gitt... er noe dritt det der!!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2007 Virkelig! Har du vært til lege å fått sjekket "greiene" da? Når skal man egentlig ta kontakt med legen ang dette her?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 jepp,ikke noe galt. helt friske begge to... er vel vanlig å prøve 1 år før man kontakter lege. de vil uansett ikke starte utredningen før. hvis du ikke går privat da. men det suger skikkelig!!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2007 Hadde jo trodd dette kom til å gå kjempefort på en måte... men så tar det så lang tid... Men begynner selfølgelig å tenke alle mulige tanker når man ikke blir gravid "med en gang".. Men vi får vel bare ta tiden til hjelp tenker jeg... ting skjer når det skal skje, uansett hvor vanskelig det er:s Har jo ikke så mange mnd igjen å vente før jeg kan kontakte lege da... Men er det noen hjemmetester man kan ta for samboers del? For å sjekke at svømmerne er i orden:p
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Jeg var 18 da vi begynnte å prøve, det samme var mannen min. Det tok meg to år før jeg ble gravid. Jeg har nå nettopp fått jenten min, blir 21 om noen mnd. Jeg trodde hele tiden at jeg var helt frisk. Hadde eggløsning hver mnd, men ble ikke gravid. Etter 1 år søkte vi hjelp. Etter en stundt fant de ut at jeg hadde like dårlige egg som de i overgangsalderen, dvs, ble jeg gravid så var det ett mirakel. Jeg begynnte å gå til akupuinktur og fikk pergotime, etter 2 år satt spiren, nå har jeg en velskapt jente. Det som er skummelt nå er at eggene mine kan bli enda dårligere visst de oppfører seg slik som de gjør hos kvinner i overgangsalderen, men vi håper at de ikke gjør det. Da vil de alltid vær dårligere, men ikke bli enda verre før jeg kommer i den egentlige overgangsalderen. Jeg skal få svar på nye blodprøver denne uken, kjenenr at jeg kvir meg:( Vi har vertfall hoppet rett på prøvingen igjen nå. Jeg var på venteliste for prøverør sist gang, men ble gravid dagen før. Uansett så kan denne jenten være den eneste jeg får, men jeg håper at jeg blir det igjen. Men til deg vil jeg si at jeg forstår du er bekymret, men det er faktisk normalt å prøve i 1 år før man blir gravid.
2 tette - med flette Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er 20 år, blir 21 om en mnd.. Jeg og samboer har prøvd i 16 mnd.. har vært gravid 2 ganger da, så med de så blir det 21 mnd.. men jeg har mistet hver gang.. Både jeg og smaboer er friske og sunne, ingen rlyker eller drikker og vi trener ofte, så innimellom så tar det bare tid, trist men sant
Klikk Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 Tror det er vanlig å prøve mellom 6 og 10 mnd uten at det er grunn til bekymring. Jeg var og 20 da jeg begynte å prøve og vi er og friske begge to, men det tok ca et år for oss. Og så er det fort at en går å bekyrer seg for om noe er galt og da går det ikke alltid så fort Bare prøv å slappe av du, det er ingen grunn til at dere ikke skal få barn sammen! Tar ofte litt lengre tid med første vet du, mange bekymrer seg mye. Gjorde det selv også. Men du kan helt sikkert bli gravid vet du, men det kommer når det kommer! Lykke til! Håper dette kunne være oppmuntrende for deg!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2007 Så flott å få så mange flotte og betryggende svar:) Føler meg mye bedre etter å ha lest innleggene deres:) Tusen takk jenter:) Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves
Jule1982 Skrevet 29. mars 2007 #10 Skrevet 29. mars 2007 Vi var 23 når vi begynnte å prøve. Det tok 7 mnd før jeg ble gravid. Desverre hadde jeg mistet ... Det var veldig trist!! det var siste januar. Nå jeg venter på mensen min 8 dager siden. Krysser fingrene!! Men jeg var hos lege (gyn) og han omgående innleder undersøkelse fra meg, min livmor, blod og også fra min mann, hans blod og til og med en undersøkelse fra hans sædceller. Det er virkelig sann! Min lege sa at 7 mnd prøving er for lang! Nå jeg håper at vi alle skal bli gravid snart!! Lykke til :-)
Cesto77 Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 Hei jeg var 20 da jeg fikk vite at jeg hadde endometriose, det kan medføre dårlig forplantningsmiljø. Dette har ikke alltid klare symptomer, men de vil raskt sjekke dette ut om du beynner med utredning. Det trenger ikke å være noe galt heller... Det kan være flere komponenter som virker inn. Når vi prøver og ønsker så sterkt som det mange av oss gjør, har jeg hørt at det kan påvirke prosessen. Mange som har sagt; bare slapp av så skjer det nok, men BLÆ, det kan kun de som ikke har prøvd selv si ;-) Har du gått lenge på horomonelle prev. kan dette virke inn en stund. Ønsker deg all lykke til!!!!
pea-in-the-pod Skrevet 29. mars 2007 #12 Skrevet 29. mars 2007 27 år jeg, og vi har forsøkt i over 2 år (!!!!!!!) - helt ufattelig Jeg trodde også det kom til å "smelle" med en gang, men her sitter vi like alene. Startet utredning før jul, og de kan ikke finne noe galt med hverken meg eller mannen, så nå står vi på vent til IVF. De anbefaler å vente mellom 1 og 2 år (venter gjerne lenger dersom man er ung) før utredning. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå