Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?

annk89

Anbefalte innlegg

Hei=)

Er det noen her som fikk barn som ikke hadde arbeid/utdannelse fra før og bor sammen med barnefaren?

Hvordan får dere det til økonomisk ?

Jeg er snart 18 og oppdaget for 1mnd siden at jeg er gravid, var ikke planlagt, men h*n er veldig velkommen.

Men lurer veldig på hvordan jeg skal få det til når det gjelder økonomien.

Jeg er bare ferdig med gk Helse og Sosial, så jeg skal begynne med fjernundervisning til høsten (forhåpentligvis).

gikk på vk1 hjelpepleie frem til januar, da jeg ikke klarte mer pga skolelei, passet ikke inn i klassen og depresjon.

Han er 20 år, men studerer fortsatt.

Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal kunne forsørge mitt lille barn?

Får vi ingen støtte siden jeg og barnefaren kommer til å bo sammen ?

Noen som kan hjelpe meg? Veldig takknemlig for de som kan gi meg hjelp og gode råd :)

Fortsetter under...

Takk for svaret:)

nei, jeg jobber ikke for tiden, har vært på jakt etter jobb ett par mnd nå, men har ikke funnet så noe spessielt, så tenkte kansje at jeg skulle bli dagmamma for ett par barn, men er litt usikker på hvordan det skal bli når barnet kommer, om jeg da klarer å passe på noen sånn utenom å i tillegg vær sliten etter fødselen og egentlig ha nokk ansvar med mitt eget barn og ikke allverdens med inntekten jeg får for å være dagmamma, men er jo bedre enn ingenting :)

Jeg ville søket meg inn på skole så fort som mulig, slik at du får stipend fra lånekassen. Fjernundervisning som NKI o.l, kan man begynne på når som helst.

Hvis du satser på jobb ville jeg ha funnet noe mer lønnsom enn dagmamma. Det er ikke mye å tjene på ett barn- og får du i det hele tatt jobb som dagmamma? Jeg prøver ikke å være slem her, bare litt realistisk. Jeg ville aldri ha latt en 17-18 åring være dagmamma for barnet mitt.

lykke til!

hvis du får deg en jobb så du jobber 6 av de siste 10mnd,før fødselen, har du krav på foreldre penger (gjelder også om du er sykemeldt, tror du må jobbe 8 uker for krav på sykepenger),

Så jeg hadde funnet meg jobb var jeg deg. Hadde ikke vært så kresen, men passet på at jeg tjente greit.

Sist begynte jeg i 60% jobb en mnd før jeg visste jeg var gravid, klarte å jobbe 2mnd(tok masse ekstra vakter etter jeg fant ut jeg var gravid) og fikk med andre ord veldig greit utbetalt frem til og etter fødselen.

Annonse

er du student har du krav på fødsels stipend ca.10 000 i mnd.. hvis du bor uten barnefaren har du krav på alenemorsstønad da får du penger til livsopphold for deg selv og penger som skal dekke utgiftene til barnet.. også får du barnetrygd + småbarnstillegg så det utgjør ca. 1500 i mnd. hvis du ikke har jobbet har du krav på engangsstønad på 33 000.

men er du nødt til og jobbe fast på en plass da eller? hva om jeg har hatt sommer jobb 2 mnd(som i fjor) og nå skal jeg jobbe i 2 mnd i sommer. er ferdig hjelpepleier til sommeren. så etter sommerjobben skal jeg søke jobb.. mensen er 14 dager forsinket, så nå begynner jeg og bli temmelig nervøs:( derfor er jeg så nysgjerrig på alt dette;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...