Gå til innhold

Gravid med bare Metformin..eller Pergo i tilegg??

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:))

Nå har jeg gått på metformin noen mnd og vet at jeg har hatt EL..

Men desverre ikke blitt gravid..lurte på om det er vanlig at man får Pergo i tilegg med Metforminen og om sjansen for å bli gravid er større med begge deler i steden for bare med Metformin?

Håper noen som har peil på dette som kan dele det med meg:;))

Fortsetter under...

Når jeg leste igjenomm innlegget mitt så virket det som om jeg bare hadde vært prøver i de mnd jeg har gått på Metformin, men det stemmer ikke ..

Har vært prøver i snart 3 år og har også prøvd Pergo..men tenkte om det kanskje ble dobbelt effekt eller noe...

Håper på svar:))

Hei!

Da jeg fikk diagnosen pcos fikk jeg Metformin. Dette gikk jeg på i ca 3 mnd fram til neste kontroll. De virket ikke noe på meg i det hele tatt. Fikk ingen syklus, gikk ikke ned i vekt, kviser var der like mye av enda... Så jeg ble satt på Pergo samtidlig. Fikk el av disse... Vet ikke om det var virkningen sammen, eller om det bare var pergoen som virket.. men det funket iallefall :)

Jeg gikk i en periode på 6 mnd på metformin .

Jeg fikk EL hver mnd og fikk mye mer stabile sykluser.(det slingret bare på 3-5 dager)

Spurte gyn om jeg kunne prøve pergotime samtidig og få litt ekstra puff...siden jeg ikke ble gravid i løpet av de 6 mnd.

Det var helt unødvendig sa hun.Hvorfor skulle jeg ha pergotime,for jeg fikk jo allerede EL av metformin alene!

Det svare fikk jeg da.

Men har uansett lurt på i ettertid dette med dobbel effekt......

Har pergotime liggende fra før,får mange ganger lyst å ta de sammens med metfrmin jeg også har liggende.

Men noen sier man ikke skal rote med slikt,uten gyn samtykke + ultrasjekk.

Takk for svar begge to:))

Gratulerer til deg som var så heldig å ble gravid etter å ha fått Pergo da:))

Og til deg, Babylengsle, hvor lang tid gikk det før syklusen din ble normal etter at du begynte på Metformin?

Jeg er nemlig på dag 12 i dag og har ELsmerter og svak positiv ELtest...kan det virkelig ta så kort tid å få syklusen i orden igjen?

Jeg begynte med Metformin 24 januar og har gått ned 12-13 kilo på den tiden, vet ikke om det har noe å si..

Jeg har spurt gyn om Pergo i tilegg men hitill har ho sagt nei i hvert fall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...