grand danois Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 av at tr ikkje kjeme!! går jo her å venta:/ i dag he ej våre kvalme me...el e d enda:/ vekje ka ej ska jer ej. lure på å gå te legen snart,så dei fe kjenne på livmora mi om der e nåke:) stikke voldsomt i brysta,men dei e ikkje låke å ta på.. hhhmmm... måtte berre sei d=)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Dette er veldig merkelig. Jeg ville tatt meg en tur til legen hvis jeg var deg. Så kan du få bekreftet/avkreftet om du er gravid, kan ikke være noe gøy gå rundt og lure. Hvis du ikke er det kan det jo hende han gir deg piller for å sette i gang mensen igjen. Uansett er det sikkert fint og få snakket med legen og finne ut av ting. Klem
AwholeNewWorld Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Gå til legen og mål HCG! Det er ikke så dumt! Lykke til da, kjære deg! Stor klem!
grand danois Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2007 ok. da ringe ej å mårga tidli å fe mej en time. ej bjynde seint på jobb,så kansje ej fe komme inn før ej skal på jobb=) off...no vart ej nærvøs:/ tenk om ej ikkje e gravid da?! d e litt deili å ha tanken,tenk om=) men ej vill ha d bekrefta/avbekrefta! så da fe ej vell berre jer d=) kor dokke he hatt d ihelga da?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Så spennende! Har du vært hos legen? Ja det er deilig å ha tanken om at det kan være en spire der, men nå har du jo gått så lenge uten mensen at det er vel litt fint å finne ut av det. Krysser fingrene for at du er gravid! Jeg har hatt en veldig koselig helg jeg=) Du da?
grand danois Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2007 nei ej hekje klart å gått dit enda:/ ja d ha våre deili=) men tenk om den ej ikkje e gravid da!? d e så lenge til ej he sjansen ijen... ja ej me kryssa alt. men no he kvalmen komt me:/ i dag på jobb måtte ej springe på do:/ blæ... så d e rart ej he alle dissa symptoma vist ej ikkje he d. men men... jo ej he hatt ei koseli helg. d e litt trist uten sambo her da men... vi va på sjøen å "fiska" d vart berre til at vi koste oss me skive å kjekkt å saft=) ej, systa mi,hinna samboer,has datter å daniella å mej=) vi he hatt strålande vær heile helga å til i dag.skikkeli vår her no!!=) flott at du ha ei fine helg:) kor d går me prøvoinga dokka da?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Det høres jo veldig ut som du er gravid! Rart hvis du har alle disse symptomene uten å være det. Men hvis legen sier at du ikke er gravid, så er det vel like greit å få vite det nå? Håpet blir vel større for hver dag. Og tenk hvis du er gravid da! Det må være gøy å få bekreftet det! Hørtes ut som en koselig helg, selv om det sikkert var veldig ensomt uten sambo. Er helt nydelig vær her også. Gikk lang tur på jobben i dag, deilig=) Her er det ganske spennende akkurat nå, EL nærmer seg;) I følge pearlyen skal jeg ha den på lørdag. Har sagt det til sambo, og han sa han skulle vurdere å hoppe i høyet da. Så jeg krysser fingrene. Passer egentlig ikke å hoppe i høyet før på lørdag uansett, så håper og tror at han blir med på det. Krysser fortsatt alt jeg har for at du er gravid=)
grand danois Skrevet 2. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2007 ej berre skreiv på dinna tråden her ej:) ej he fortsatt ikkje fått men sen,he ingen tegn på å få den:/ å symptoma mine e no: -våre kvalme i over ei veke -låke brøst -skrike for ingenting -stikke fortsatt i magen -kjempe sliten etter jobb -e kjempe trøtte på kvelden -svimmel på jobb når ej blir sliten -litt mens murringa men ej veit ikkje ej altså.. ej va inn på beskriv svangerskapet. å ho eine som va 6veke hadde akkurett d samme som ej he. ej ringde legen,men ej fekk ikkje time fr 19 april!!! ej kan nå f'**n ikkje gå så lenge å lure!! vekje ka ej skal jer ej no. d må jo ver en grunn til at ej e sann. i forge veke måtte ej springe fra en kunde fordi ej måtte spy:( e så frustrert!! åj...vart litt longt ditta:)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 Jeg begynner å tro VELDIG at du er gravid!!=D Kan ikke skjønne hvorfor du har det sånn hvis du ikke er det. 19. april!!!! Du kan ikke gå såå lenge å vente nei! Ring til legen med en gang de åpner i mrg og si at du har spydd i 4 dager. Da må du få en time på dagen. Når du kommer dit forteller du hvordan ting er, så da burde de ta en blodprøve av deg=) Er lov til å legge på litt, hehe. Krysser alt jeg har for at du er gravid xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
♥Tullerusk♥ Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 Sier som dreame, Du høres veldig ut som om du er gravid... Har du tatt noen test igjen nå eller?? Rart du fikk time så sent, tror jeg ville ha ringt å fått en haste time...Si at du har spydd så og så lenge (gjerne legge på litt, en hvit liten løgn). Rart...Du trenger vel ikke en time for å ta en vanlig graviditetstest på legekontoret, men hvis den ikke blir pos er det jo greit å ta en blodprøve da...hmmm... får håpe tiden går fort da... Masse trøsteklemmer..
grand danois Skrevet 3. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2007 neida...tanta kom idag ho:( snufs snufs :`( men d kan vere at ej he hatt d slik fordi tanta er så sein...at d he påvirka kroppen min slik at ej he våre kvalme. men ej he fortsatt vondt i brøsta dei stikke å brenne på en måte,å ej he aldri hatt sann før en mensen før. men så he ej nesten aldri hatt mensen uten å gå på prevensjon. vekje om d he noke me saka å jer ej? men den kom berre sann plutseli når ej va på jobb...merka ingeting før ej tørka mej..jett om ej fekk sjåkk da!! ej va jo overbesvist om at spiren ha satt sei dinna gongen:( ej føle mej egentli litt dom:/ men ej hadde seriøst alle dissa symptoma. rart... føle mej veldi tom no:`(
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 3. april 2007 #12 Skrevet 3. april 2007 Å nei! Så trist å høre!!=( Jeg var jo helt overbevist om at du var gravid! Det er garantert fordi du har pleid å gå på prev. Den første tiden etter pilleslutt hadde jeg alle graviditetssymptomene omtrent. Hormonene i kroppen endres jo, og plutselig skal den ha EL igjen og greier, så det er jo ikke så rart egentlig. Men jeg krysser fingrene for at dere treffer EL neste gang og at den setter seg da=) Klem
-Mariposa- Skrevet 3. april 2007 #13 Skrevet 3. april 2007 *trøsteklem* til deg! det var kjipt å høre. når man går rundt og føler på kroppen og gravidfølelsen er så sterk og så begynner man å blø, hvor urettferdig er ikke det! Kan ikke helt si jeg gleder meg til de gangene det helt sikkert kommer til å skje med meg i framtida. Du får tørke tårene og se framover, og ikke føl deg dom! Jeg har gått rundt og trodd at jeg var gravid selv om jeg går på pilla og sjansen egentlig er lik 0, så at du trodde at du kanskje var det er jo helt naturlig, med de symptomene og alt. Lykke til:)
grand danois Skrevet 3. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 3. april 2007 ååå dokke e så søte:) (tørker tårene) ja...d e skikkeli urettferdi:( men kansje sambo he ombestemt sei:) vi skulle prate om d når han kom heim..ej sa te na at ej fe meir penga no om ej blir gravid (i mammapermisjonen) el vist ej e lærling. stemme ikkje d? håpe håpe! dokke gir støtte å råd...d e godt å få d når ingen andre jer d:) ej e litt dårli å svare på innlegga dokka,men d e fordi ej ikkje veit heilt ka ej skal sei. ej ekje så go på å gi råd skrifteli:/ men ej sitte her å lese å svara i haude mitt:) å ej sjønna dokke alle så godt!! ej me går rundt å he mej sanne deppe daga der alt e trist fordi ej ikkje e gravid. ej huska ikkje heilt ken d va som sa d.. at du e sur på sambo å sånn.. sann he ej me d til tide. vi he hatt ei kjempe dårli periode no,fordi ej blir så sint å frustrert på han.. så ej sjønna dokke alle så godt. ej kryssa fingrane mine for dokke alle..å håpe d går dokka vei=) en go klem til alle!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 3. april 2007 #15 Skrevet 3. april 2007 Det er så koselig at vi forstår hverandre=) Helt ok at du ikke svarer på alt, man svarer jo bare der man føler man har noe man vil si=) Jeg tror og håper at samboeren din har ombestemt seg. Bare at dere har avtalt å snakke om det er jo et kjempegodt tegn! Du får mer i stipend når du er i mammapermisjon ja=) Se på http://www.lanekassen.no/ så kan du finne ut av hvor mye du kommer til å få=) Go klem tilbake!
grand danois Skrevet 3. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 3. april 2007 ja d e d=) men får ej meir stipen el lønn i en mammapermisjon?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 3. april 2007 #17 Skrevet 3. april 2007 Når man studerer får man jo ca 2500 i stipend til vanlig. Hvis man er i mammapermisjon får man ca 9000 kr, så det er en god del mer ja=) Når permisjonen er ferdig får man ca 1500 mer i mnd i forsørgerstipend. Men vet ikke hvordan det er når man er lærling. Når det gjelder lønn så regner de ut gjennomsnitts-månedslønna de siste 6 månedene, så er det det man får=)
♥Tullerusk♥ Skrevet 3. april 2007 #18 Skrevet 3. april 2007 Hei... Kjedelig at du fikk mensen nå,=o( Rart det tok så lang tid, eneste jeg kan komme på at du enten har vært veldig stresset (regner med at du ikke har vært det) og/eller at det kan ha vært en kjemisk graviditet...eller ingenting, men du hadde såå maaasseee symptomer...=o/hmmm... Jaja...Får håper manne din er villig når han kommer hjem...Kanskje fortelle han hvordan du har hatt det..Eller? Velvel..håper du får kos deg masse nå da... Masse klemmer fra meg..
grand danois Skrevet 3. april 2007 Forfatter #19 Skrevet 3. april 2007 men vist ej jobba til aug. (ej he berre jobb til da). så blir ej gravid i okt. får ej lønna permisjon da el må ej jobbe 6-9måna medan ej e gravid?
grand danois Skrevet 3. april 2007 Forfatter #20 Skrevet 3. april 2007 ja ej veit d,kjempe merkeli..men ej he kommt fram til at d sikkert va masse psykisk:/ ej hadde d så bra når ej trudde ej va gravid:/ va lykkeli:) ej he tenkt å fortelle na korleis ej hadde d ja... ej bruka altid d..slik at han skal sjønne kor ej føle/å he d.. sida vi he hatt litt problem i forholde å dan he litt vanskliheter me å fortelle mej ka han føle,stilte ej d som et ultimatum på at vi skulle bli sammen ijenn for 2 år sida. han e sann som kan gå å tenke på en ting drit lenge uten å fortelle mej d ( han jekk i 4 måna å lurte på om han skulle jer d slutt me mej en gong) derfor skal han fortelle mej ka han føle me ne gong han føle noke:) d jer alt mykje lettare. da sleppe ej å gå å lure på om noke e gale når d ikkje e d. for ej følte je at noke va gale den gongen,men han sa d va ingenting... litt personli ditta.. d va berre slik at du skulle forstå=) heh!!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 3. april 2007 #21 Skrevet 3. april 2007 Du må ikke ha jobba 6 mnd før du blir gravid nei. Men du må ha jobbet 6 mnd før fødsel så vidt jeg har skjønt, men jeg er ikke helt sikker. Har mer peiling på stipend;-)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 3. april 2007 #22 Skrevet 3. april 2007 Fant dette på nett: Dersom du har vært yrkesaktiv i minst seks av de siste ti månedene før permisjonen tar til, gir folketrygden rett til tilsvarende full lønn i 44 uker, eller 80 prosent lønn i 54 uker. Det sto masse bra på denne siden: http://www.babyverden.no/templates/Article____18861.aspx
grand danois Skrevet 3. april 2007 Forfatter #23 Skrevet 3. april 2007 takk=) så da må ej vere gravid når ej jobba da... da må ej bli gravid fort ej da:/ vist ikkje fe ej ikkje lønna permisjon:/
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 3. april 2007 #24 Skrevet 3. april 2007 Men da får du vel stipend? Og engangsstønad
grand danois Skrevet 4. april 2007 Forfatter #25 Skrevet 4. april 2007 nei...da må ej gå skule da..å d jer ej ikkje.. tenkte ej skulle bli gravid når ej jobba ej...tenkte ej fekk meir penga da.. + at sambo vill ej skal ha mej en jobb vist vi skal ha fleire:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå