Gå til innhold

Hvorfor ikke bruke "vanlige" p-piller ved amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det fordi hormonene ga melka en annen smak, eller blir hormonmengden for stor for babyen?

Jeg er veldig misfornøyd med Cerazette og har lyst til å begynne på gamle-pillene mine igjen.

Barnet er 9 mnd og igrunnen ikke interessert i puppen lengre, men det hender hun vil ha en liten sup om morgenen (de siste dagene har hun fått mme for at hun i det hele tatt skal få noe melk i seg).

Hvis jeg kutter ammingen helt, kan jeg jo bare begynne på gamle-pillene, men jeg har jo litt lyst til å forsøke å få til å amme litt til......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan minke melken. Men når babyen er over 6 mnd har melkeproduksjonen blitt så stabil at det er nok ingen fare for det. Jeg har fått p pillen yasmin. Babyen min er 11 mnd, men vi ammer flere ganger per dag. Legen sa at det var ingen fare, så jeg tror nok trygt du kan gå over til de gamle. Hva sier legen din?

Skrevet

Takk til deg også!

Det høres jo flott ut, å kunne amme selv om en går på p-pillene!

Jeg har ikke snakket med legen, for jeg har en resept liggende fra før jeg ble gravid. Det er Diane jeg pleier å bruke.

Skrevet

Ok. Mulig det kan være forskjell fra slag til slag av p piller da. Det vet jeg ikke. Jeg hadde tatt en telefon til legen og bare hørt om du kan begynne jeg.

Lykke til!

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg ville rådført meg med lege før jeg begynte Diane. Diane er kanskje den p-pillen med størst dose østrogen, og det er hormonet som hemmer melkeproduksjonen. Yasmin er en helt annen verden!

Skrevet

fikk beskjed om at det ikke var bra for babyen jeg.. med alle hormonene..

anbefaler deg å ringe legen og forklare situasjonen din, og høre hva legen mener.

lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...