Gå til innhold

Trening?


Listende fleeceteppe

Anbefalte innlegg

Selvsagt når jeg skulle begynne et nytt og bedre liv og hadde meldt meg inn på treningssenter, da ble jeg gravid!! hvordan er det med trening når man akkurat har blitt gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra å holde seg i form, uansett kor langt ein er kome i svangerskapet. Det som IKKJE er så lurt derimot er å begynne med eit nytt og hardt treningsprogram dersom kroppen ikkje er vant til det.

 

Svangerskapet er ei tid for å holde kroppen ved like, ikkje bygge den opp.

 

Så ta det roleg. Ikkje driv med nokon ekstremsport. Med "ekstremsport" meiner eg all aktivitet der det er fare for fall, spark eller slag (riding, slalåm, kampsport osv).

 

Det viktigaste er å vere i aktivitet, det er ikkje så veldig nøye kva slags aktivitet det er snakk om (20-30 min gange pr. dag gjer underverk dersom ein ikkje er vant til å bevege seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tida for å melde seg inn i treningsstudio altså? Får heller bare fortsette med turgåingen da.. Kanskje litt sykling også...? Er bare så redd for å få kjeft av legen for for høy vekt og slikt.. huff... når er det vanlig å reise på første kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,tren i vei du,det er ikke farlig. Hold et moderat tempo,slik at du blir svett,men ikke renner over! Når det gjelder styrke kan du fint trene vekter,men dersom du ikke er vant til det fra før,så ta det veldig rolig,og be om å få noen til å se over teknikken din,så du ikke skaffer deg mer ryggproblemer enn graviditeten vil gi deg etterhvert!

 

Trener selv styrke 3-4 ganger i uka,og går masse hver dag(er over 10 000 skritt hver eneste dag iløpet av en vanlig hverdag) Dersom du får vomdt eller blir ekstra sliten må du roedet ned litt,det er kroppens måte å sifra på!

 

Du kan fint komme i bedre form som gravid,og er du en av dem som gjerne vil gå ned noen kilo,så er det også mulig,men du må vite hva du gjør/få god veiledning!

 

husk å ta vitaminer/mineraler,og drikk masse vann. få i deg nok proteiner,dra ned litt på raske karbohydrater(forebygger bl.a diabetes) og spis nok flerumetta fett!(omega 3,fet fisk,avocado,nøtter m.m)

 

Lykke til med å komme i bedre form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...