Gå til innhold

Oktober: våt av liberobleiene


mamsi73

Anbefalte innlegg

har noen av dere noen gode tips for hva jeg skal gjøre med bleier som ikke holder på urinen? har prøvd både pampers og libero, men lillegutt klarer å tisse gjennom på den ene sida. den siste uka har jeg måtte skifte på senga to ganger hver natt og han selvfølgelig. det skjer også noen ganger på dagen men mest på natta. bleiene er ikke fulle, det virker som om urinen bare smyger seg ut på sida. han er 5 mnd, veier 8410 gram og bruker maxi bleiene fra libero.noen andre som opplever dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg så absolutt opplevd. Både med libero, pampers og lidl sine bleier. Jeg har prøvd å kartlegge det, og for meg ser det ut som om det skjer i de periodene hun holder på å vokse seg opp en størrelse i bleier. Da er hun for liten for den nye størrelsen slik at de lekker, men samtidig for stor for andre som da er blitt litt for små.

Hos oss skjer det også nesten bare på natten, men hun ligger mye på siden, så da er det slik du beskriver: det smyger seg ut på siden.

Vet ikke om det er dette som er forklaringen, men jeg har ikke funnet noen bedre. Her er vi nemlig inne i en ny periode med størrelsesbytte, og etter ikke å ha hatt lekkasje i sengen på veldig lang tid, er vi nå igang igjen.

Jeg bruker engangskladder fra apoteket under henne i disse periodene for å gjøre det litt enklere å håndtere "opprydningen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også opplevd dette. Blitt våt både på dagen og på natta, oppover ene sida. Hvis hun bruker libero-bleie på natta nå, er hun garantert bløt oppover ryggen. Bruker Pampers dry fit om natta nå, og d funker kjempebra. Ingen lekkasje. Skal prøve en størrelse større på bleier, enten libero eller pampers for å se om d hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,da skal jeg kjøpe pampers dry fit og prøve de. har brukt bare libero ei stund nå.villig til å prøve det meste her nå, nok med mating om natta om jeg ikke skal drive å skifte på senga opptil flere ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hatt noen "ulykker" om natten/på morgenen. Bruker også Libero, men tror ikke det har så mye med saken å gjøre, for bleiene er såpass fulle på morgenen at det smyger seg ut på sidene. Hun ligger ofte da på siden i sengen min når vi ammer, og det er gjerne da det skjer. Men nå er det en stund siden sist heldigvis. Bruker også tisselaken under henne da hun ligger i min seng, så er det ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skjer det om bleien er helt ny også, så det er ikke det at den er full. nå har jeg prøvd up and go et par netter, men den holder heller ikke..sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig....kjiipt å skifte på sengen så ofte ja. Eneste jeg husker fra vesla var veldig liten var at de lakk litt akkurat i overgangen til jeg skulle begynne med større bleie. Jeg ville bare bruke opp de jeg hadde, og da hendte det at det lakk litt ja.Men her er det spesielt da hun ligger på siden. Kjedelig om man ikke finner en bleie som holder iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...