Sessa ruger igjen... Skrevet 25. mars 2007 #1 Del Skrevet 25. mars 2007 Hjelpes!!! Jeg har så store problemer med å få henne til å sovne av seg selv. Rutinene vi har er grøt i 18:45 tiden, pupp 19-tiden, to faste sanger som jeg synger med henne på armen og rett i seng. ...og så begynner helvete! Hun krabber rundt i sengen og legger seg med hodet i fotenden og åpner døra ut mot stua gjennom sprinklene på senga. Så ligger hun der og gråter og roper på oss. Hun kan være kjempe trøtt når vi legger henne, men hun blir mer og mer våken etter hvert som hun krabber rundt. Vi går inn og legger henne på plass, gir henne smokken igjen (som hun gjerne kaster ut av senga... napper den ut av munnen og holder den ut av sprinklene), sier natti og går ut... noen ganger går det greit ett par minutter, andre dager begynner hun å gråte med en gang jeg går ut. Vi hadde en god periode hvor vi bare gikk inn et par ganger og la henne på plass før hun sovnet av seg selv. De siste dagene vil hun bare sovne på skulderen min. Vil så gjerne at hun skal legge seg rolig ned og slappe av, men det virker som om hun liksom er redd for å sovne. Har prøvd å sitte der inne også, men da konsentrerer hun seg bare om meg og vil bare kose, strekker seg ut gjennom sprinklene og vil ta på meg. Vil ikke bruke babysafe på henne for hun blir så frustrert av å ikke kunne legge seg til sånn hun vil, i tillegg har hun sovet så godt på magen i det siste og derfor vil jeg gi henne mulighet til å legge seg sånn om hun vil. Nå vil jeg gjerne ha mange tips fra dere, sånn at jeg kan velge og vrake! ;P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8762790-tips-s%C3%B8kes-gjerne-maaaange-ang-%C3%A5-f%C3%A5-henne-til-%C3%A5-sovne-av-seg-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mersa og gutta <3 Skrevet 25. mars 2007 #2 Del Skrevet 25. mars 2007 Hørt at å forandre litt på rutinene skal hjelpe (men ikke prøvd dette selv da!). F.eks gi grøt litt tidligere og pupp inne på soverommet (vet ikke om dere gjør dette nå??) en sang mens du holder henne og siste sangen mens hun ligger i sengen? Er det mulig å slå av lyset i det rommet hun åpner døren til? Da vil det ikke virke som det er så mye morsomt som skjer der... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8762790-tips-s%C3%B8kes-gjerne-maaaange-ang-%C3%A5-f%C3%A5-henne-til-%C3%A5-sovne-av-seg-selv/#findComment-8763330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppelill Skrevet 26. mars 2007 #3 Del Skrevet 26. mars 2007 Huff det hørtes slitsomt ut. Nå kan jeg bare snakke for meg selv. Leander sovner av seg selv uansett når jeg legger han. Jeg har vært nøye med å legge han bare når han er trøtt og før han er overtrøtt. Jeg ammer i god tid før legging, minst en halv time. Og jeg gir han i stua. Det gjør jeg for å skille mat og soving. I en periode måtte jeg bruke teppe rundt han mens jeg ammet, som jeg la han med i sengen. Da roet han seg fortere. Jeg gjør også de samme tingene hver gang når hen er lagt. Legger hånden min på magen hans og kysser på kinnet og sier godnatt. Det har vært passe mye for Leander. Jeg er også nøye med hva jeg eter. Ikke løk, salat, kål, erter, jordbær, sitrusfrukt, brus og lite kaffe og sukker. Håper noe av det kunne være til hjelp. Nå er jo unger veldig forskjellige. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8762790-tips-s%C3%B8kes-gjerne-maaaange-ang-%C3%A5-f%C3%A5-henne-til-%C3%A5-sovne-av-seg-selv/#findComment-8772838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 søte Skrevet 26. mars 2007 #4 Del Skrevet 26. mars 2007 kan jo hende leggetidspunktet er feil.. at hun blir overtrøtt da eller rett og slett ikke er trøtt nok.. kanskje du måjustere påsovingen å dag, så hun ikke fårsove etter 15. og spise grøt rett før hun legger seg er kanskje ikke så bra heller. det er jo litt 'tung' mat så kanskje gi henne det litt tidligere i 6 tiden eller noe..? alt er verdt et forsøk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8762790-tips-s%C3%B8kes-gjerne-maaaange-ang-%C3%A5-f%C3%A5-henne-til-%C3%A5-sovne-av-seg-selv/#findComment-8775051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå