Gå til innhold

Tiden etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta planlagt keisersnitt og har noen spm. ang det:

1) Er det noen triks for å hjelpe livmoren til å trekke seg sammen etter snittet?

2) Tar man bringebærkapsler når man skal ha keisersnitt?

3) Er det noe man kan/bør gjøre for å minske risiko for infeksjon i såret?

4) Er det noe man kan gjøre for å få i gang melkeproduksjonen fortest mulig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8762086-tiden-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok KS for 11 dager siden....

1) Prøv å ligg på magen så snart som mulig etter snittet.... jeg gjorde det vel den tredje natten. Livmoren har trukket seg fint sammen nå, men den trengte litt lenger tid denne gangen enn sist, det gjør visstnok det andre gang.

2) Nei, hvorfor skal du gjøre det? du vil ikke at fødselsen skal starte før tiden, så lenge du skal ha planlagt snitt?

3) Er usikker, har ikke fått noen informasjon om dette.

4) La barnet suge på brystet så snart som mulig, i tilllegg til å pumpe hver tredje time. Pumping om natten er bra for produksjonen, for da er prolactin (melkehormonet) på topp.... Lykke til

1:hos meg tok jm å presset magen ned rett etter jeg våknet av narkosen,og de gjorde det på barsel også rett etter jeg kom opp..veldig vont altså,men det må jo gjøres!men jeg gjorde det selv også,da var det ikke så vont..de kjenner etter hele tiden til deg,helt til de er sikker på at den trekkes sammen:)

2:Nei!

3:Vanlig hygiene er jo viktig,til de som skal stelle såret ditt også!Se at de vasker hendene og gjerne tar på seg hansker!

4:Hos meg kom det for fult dagen etter ks,men gutten ville ikke suge,så jeg pumpet da..Alt det der kommer naturlig:)

Heia!

1. Ikke noen triks som jeg vet om, men den trekker seg like fort sammen som ved en vanlig fødsel så jeg tror ikke du trenger noen spesielle triks heller:) De kommer og kjenner på magen din med jevne mellomrom mens du ligger på overvåkningen (det var faktisk det vondeste av hele KS) for å kjenne om den har trukket seg sammen igjen. Min var helt sammentrukket ca. 4-5 timer etter fødselen.

2. Har ikke hørt at noen gjør det, men jeg er egentlig litt usikker hva som er tingen med dem.

3. Være nøye med hygienen før og etter du er borti såret. Ikke "pelle" på det mer enn nødvendig.

4. Melka kom fort hos meg, men det hjelper selvfølgelig å få babyen til å sugeså mye som mulig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...