Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Smerteterskelen behøver ikke å ha noe å si for om du opplever dette som vondt eller ikke, noen synes det er veldig smertefult mens andre, som både meg og min kone, nesten ikke merket det. Litt sprengninger som ved mensen, men ikke mye. Du kan jo ta 2 ibux en times tid før undersøkelsen, men spør om det da bestiller time. De vil uansett forberede deg på at det kan komme til å gjøre veldig vondt, bare for å være på den sikre siden.

Lykke til!

Jeg kjente det, for å si det sånn.

Men ikke verre en vanlige menssmerter. Men nå har jeg sterke menssmerter.

Det er så forskjellig fra person til person.

Venninna mi som var med meg hadde forventet at jeg skulle komme ut veldig dårlig, da en annen venninne av henne hadde kastet opp, gått krokbøyd, måtte ligge i bilen osv.

Jeg kom tuslende ut, litt blek bare, og dro rett på lunsj og shopping..

Det gikk veldig greit for meg også, opplevde det som litt vondt i 2 minutter (mens de satte kontrasten) og resten gikk veldig greit. Jeg fikk beskjed om å ta 2 Paracet/Ibux før jeg kom for sikkerhetsskyld (Rikshospitalet). Jeg valgte å ta Paracet da jeg har lest et sted at Ibux kan påvirke fertiliteten i negativ retning. 2 tabletter gjør sikkert ingen skade, men jeg ville være på den sikre siden da vi allerede hadde vært 4 ganger i Køben på den tiden.

Det kan være enkelte med ødelagt/deformert eggleder som opplever det som mer smertefullt å ta HSG, men for de fleste går det veldig greit. Og de fleste har åpne eggledere også. Ikke grue deg så mye du, det går fort og greit og er ikke så skummelt som det høres ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...