moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Er det noen her som kan fortelle meg litt om pergo? Har etter all sannsynlighet gjennomgått 2 pp. uten EL og lurer derfor på hvordan gangen er for å få resept på dette? Er det mange her som har gode erfaringer med Pergo? Får mase litt på dere som har vært her litt lenger enn meg:))) Hilsen
Dolly Duck Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Jeg fikk Pergotime pga alder (65 modell jeg også =)). Var hos spesialist og fikk det. Vet ikke om du får det hos vanlig lege. Men pga alder vil nok de fleste gyn gi det til deg. Det gis både ved mistanke om manglende el, og ved dokumentert manglende el. Det går også an å finne ut om du har el ved blodprøver. Du kan også lese om Pergotime på www.felleskatalogen.no Skriv inn pergotime i søkefeltet, så kommer all informasjon opp. Hadde en dobbel kur forrige pp, ble ikke gravid. Så hadde jeg en pausemåned nå, og ble heller ikke gravid. Og nå lurer jeg på om jeg skal begynne på en ny dobbel kur om et par dager. Har resept, men har ikke bestemt meg enda. Kuren varer i 5 dager fra dag 4 t.o.m dag 8, så kommer el ca på dag 12-14 og gyn sjekker eggbeholdningen en av disse dagene for å finne ut om det er et eller flere egg der. En enkel kur består av en pille pr dag, og dobbel kur er to piller pr dag. Håper du ble litt klokere! Lykke til! =)
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2007 Tusen takk for god informasjon:) Skal til legen i slutten av uka så da får jeg høre med han. Det rare er at jeg etter forrige fødsel, for snart fire år siden, har hatt ganske reglmessig sykluser på 32-34 dager. Så fjernet jeg spiral og plutselig har jeg sykuser på 38 dager og uten EL. Ja, ja, man får bare stå på. Lykke til du også, med valget ditt ang. pergo!! En fortsatt fin kveld til deg fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå