Gå til innhold

jeg trenger hjelp!

Gjest

Anbefalte innlegg

Humøret mitt er på bunn for tiden. Var gjennom en ma i høst og en sa over jul.. Prøver å bli gravid på nytt, men det tar tid. Føler meg utilstrekkelig som kvinne, det er jo vår misjon i livet å bære frem barn også får jeg det ikke til.. Føler meg mislykket..

Har en fantastisk samboer og familie, men det er noe som mangler. Har ønsket meg mange barn og stasjonsvogn lenge, men planla ikke å bli gravid første gangen. Da jeg ble det var jeg klar å kunne ikke tenke meg noe annet..

Humøret har egentlig ikke vært noe særlig siden jeg mistet for andre gang, det gjør ikke underverker i parforholdet kan jeg trygt si... Vet bare ikke hvordan jeg skal se lyst på livet igjen..Prøver å ordne meg ting jeg skal glede meg til ol,men lykken er svært kortvarlig..

Er en ny graviditet det eneste som hjelper???

Fortsetter under...

Ja, jeg tror graviditet er det eneste som hjelper!

Hadde MA/SA for en mnd siden. Begynte med en gang å skaffe meg et lager av el tester og gravidtester fra billige-tester.no - og så har jeg bimma her inne veldig mye!! Særlig på bli gravid!!

Kanskje har du allerede gjort det... så kanskje det kan være lurt i å ta en prat med fastlegen. Tror jeg svarte deg om mr inne på bli gravid, så tror du er igjennom mye akkurat nå og over litt lenger tid. Kanskje fastlegen kan henvise deg videre i systemet....

Krysser fingrene på at du får den hjelpen du trenger og at du snart blir gravid!!!

Har allerede vært hos spesielister på sykehuset, men de vil vente i noen måneder til å se om vi får det til på engenhånd.. Har meget uregelmessig menstrusajon så vet ikke når jeg kan forvente eggløsnig..

sliter veldig for tiden.. har vurdert å søke hjelp, men det vil da stå i papirene mine og tror ikke det vil være ett sjakktrekk om jeg ønsker å bli psykatrisk sykepeleier etterhvert at jeg har gått til psykolog...

eggeløsningstester. Du kan få kjøpt billige strimletester og dyrere clearblue el tester på billige-tester.no

Til hver syklus el tester du i sju dager med morgenurinen. På samme internettside finnes det en el -kalender som du plotter inn syklusen din på- der står det når du kan begynner testingen!

El-tester har vært til god hjelp for meg i og med at jeg har eggeløsning sent i syklus , og det har jeg først forstått når jeg begynte å teste etter el..

Det er ikke så lett med uregelmessig menstrasjon å finne el, men disse testene kan hjelpe - eneste aberet er at du må bruke kanskje fler enn de 7 strimlene (men de har tilbud på internettsiden på 3-4 pakker a 7 stk)

Skjønner at det ikke er lett hvis det står i papirene dine at du har gått hos psykolog... men trodde ikke de behøvde å vite den informasjonen! Synes det er rart, men jeg vet som sagt ingen ting om sykepleier og jobbinfo.

Jeg jobba noen somrer på psyk. sykehus som assistent/ekstravakt og der var det en ansatt som fortalte at det å få seg en psyk. knekk der man trenger hjelp er noe de fleste må igjennom. Livskrise, sykdom som dukker opp, noen som dør i familien osv. Å høre dette for 8 år siden hjalp meg 5 år senere! Jeg bestilte time hos fastlege og ba om henvisning til psykolog- fikk time to uker senere. Og gikk hos psyk i 3 mnd. Det hjalp!

Håper du finner ut av det! Du kan gå til fastlegen din annen hver uke for samtale. Men det forutsetter at du har en flink og empatisk lege. De vokser ikke på trær!

Annonse

Eggeløsningstestene 4 x7 koster 199. Da har du til tre sykluser i hvert fall! Jeg må ha nye neste uke om tanta dukker opp:( Håper ikke da, men har ikke helt troen på at jeg er gravid nå rett etter SA/MA!

Blir du ikke i bedre humør så dra til fastlegen. Håper du blir i bedre humør:)

Og håper du blir gravid snart! Men forstår godt at du vil ha svar på hva som skjer med kroppen din! Krysser fingrene for at det ordner seg og at du blir i form til graviditet!!xxx

Har tenkt på en ting siden i går i og med at du er student!

Som student kan du sykemelde deg. Og er du for syk til å følge undervisning/praksis så får du sykemelding av fastlegen. Men du må være 100 prosent sykemeldt for å få innfridd fra lån til stipend fra lånekassen (De første 14 dagene får du ikke omgjort, men alt utover det). Blir du sykemeldt, så tar du bare vare på skjemaene du får fra lege. Lånekassa trenger ikke førstesiden av skjemaet der det står hvorfor du er sykemeldt - den beholder du, men skjema to eller tre der du sender den ene til studiested og den andre til lånekassen. På lærestedet har de et skjema fra lånekasse som heter "omgjøring til stipend pga sykdom" eller se lanekassen.no

Jeg var en del sykemeldt fra skole i den perioden jeg nevnte, og det var ok å ta det litt mer med ro - var da helt stressa av å tenke på alt jeg skulle gjøre i forhold til studiene, men hadde nok med både sykdom og dødsfall innen familien.

Håper dette kan være til hjelp om du trenger det nå eller senere!!

Du beskriver det akkurat slik jeg føler det nå! Bortsett fra at samboer ikke vil ha barn akkurat nå. Synes han er så egoistisk, for han har jo et barn fra før, så for han spiller det vel ingen rolle. Jeg begynte også tidlig å tenke på mann, barn og stasjonsvogn, og etter at jeg ble gravid i oktober i fjor, trodde jeg livet skulle bli perfekt, selv om ikke graviditeten var planlagt. Men da jeg i midten av februar skulle på min første ordinære UL, fikk jeg vite at barnet mitt hadde dødd rundt uke 16. Hele verden falt i grus. Og akkurat da jeg tenkte at det ikke kunne bli verre, sa samboer at han ikke ville ha barn med meg enda! Er helt knust... Barn er alt jeg ønsker meg nå. Men jeg kan jo ikke lure ham. Det er som du sier at når man blir gravid, så kjenner man at man er klar for det. Jeg klarer heller ikke tenkt på noe annet siden. Gråter både hjemme og på jobb. Av og til kaster jeg opp fordi jeg gråter sånn! Det er så vondt... men samboer skjønner ingenting.

Det jeg ville si, er at jeg tror det eneste svaret på spørsmålet ditt kan være JA. Jeg tror det eneste som hjelper er en ny graviditet. Og det er derfor jeg har det så vondt... Fordi jeg vet at jeg ikke kan få det før samboer sier seg enig. Og det er den vondeste smerten jeg har følt i hele mitt liv. Ville gjort alt for å få min lille baby tilbake i magen... Absolutt alt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...