Gå til innhold

angående ferie under permisjonstiden!?

Anbefalte innlegg

jeg jobber på sykehuset i fast stilling som sykepleier til vanlig. jeg går ut i permisjon i august i år..

- lurte på om det er mulig å spare to av ferieukene mine og ta dem ut over nyttår?

- Neste år skal jeg begynne å jobbe igjen etter endt permisjonstid, dvs rundt august/september.. Men har jeg da rett på sommerferie i 08, eller har jeg ikke spart meg opp rett til det i og med at jeg har vært i permisjon??

Takknemlig hvis noen kan oppklare dette for meg.

Fortsetter under...

du kan faktisk ta ut alle 5 ferieukene for neste år i strekk i løpet av permisjonstiden din, pluss de to du har fra iår....så egentlig kan du "forlenge" permisjonen din med 7 uker....Sånn har jeg forstått det ivertfall! Du kan eks ta ferie mens far går hjemme, så får dere permisjon sammen, eller du kan velge å jobbe noen av ukene han er hjemme...snakk med sjefen din, alt dette skal dokumenteres før du går i perm....lykke til:-)

Annonse

• 2 uker senere...

jeg har 6 uker ferie der jeg jobber, og skrev at jeg skulle ta alt denne sommeren, dvs ta pause fra permisjon og forlenge like lenge. , JEg har ikke hørt noe fra nav om at dette er feil ... Ble veldig bekymra jeg nå.

Hva skjer med de andre 3 ukene mine da, om jeg ikke får lov til å ta de ut i sommer? Rart ikke nav har sagt noe til meg om dette....

Blir også litt bekymra nå. Har termin i august, men er sykemeldt og får ikke tatt ut noe ferie før babyen kommer. Jeg hadde derfor tenkt å ta de fem ukene for i år midt i permisjonen og de fem ukene for neste år etter endt permisjon. Dette gjorde jeg da jeg fikk førstemann (hadde termin i april da), har reglene for dette endret seg så mye? Noen som jobber i NAV som kunne tenke seg å hjelpe oss litt?

Jeg er sykemeldt nå, og går ut i perm i slutten av mai. Mine 5 uker er satt opp midt i permisjonstiden, slik at permisjon blir forskjøvet like lenge. Men fikk beskjed av arb.giver at jeg måtte sette opp alle ukene i inneværende år. Når jeg da forskyver permisjon med 5 uker pga.ferie. er min permisjon ferdig i slutten av mai neste år. Deretter har jeg , mener jeg, 5 nye uker ferie til neste år.En annen ting er at siden jeg er i permisjon store deler av dette året og har vært en del sykemeldt, så har jeg ikke opparbeidet meg særlig med feriepenger til neste år..Så da spørs det jo hvorvidt jeg har råd til å ta alle mine 5 uker til neste år. Tenker jeg riktig? I denne kommunen er det slik at en får feriepenger i juni, og den måneden du har ferie har en vanlig lønn.

Annonse

Prøvde meg på å få 14 dager ferie til høsten og at far fikk 14 dager ekstra perm. Det gikk ikke, men hvis far tok av de 6 ukene sine var det greit. Ganske firkanter. Det må vel være det samme hvem som tar perm og ferie bare de ikke må ut med mere penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...