high five Skrevet 25. mars 2007 #1 Del Skrevet 25. mars 2007 Hei! Jeg mener å huske at du har fullammet i nesten 11 mnd og lurer på noe. Jeg har en gutt på 5.5 mnd som har tendenser til matintoleranse og det blir dermed viktig og amme så lenge som mulig. Når du fullammer så lenge, hvordan er det med nattspising? Blir det mange måltider i løpet av en natt? Å fullamme så lenge som mulig, er det noe du anbefaler? Gutten min er heldigvis glad i puppen, og greier seg godt med den. Han har fått grøt på kveldene i en mnd tid for å sove lengre på natten da han spiste en gang i timen på den tiden. Den grøten vi laget av mm tålte han veldig godt, men hvete m frukt fikk han eksem av. Han sover bedre når han får grøt, men vi må holde oss til risgrøt med mm. Er det ok å få mm og risgrøt til de er ca ett år? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8760605-blomman/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 25. mars 2007 #2 Del Skrevet 25. mars 2007 Fullammet til nesten 11 mndr - og faktisk mye fullamming rundt 12 mnd og pga sykdom. Har man nok melk er det ikke noe problem å gjøre det, men kan bare anbefale det som mor. Som ammehjelper må jeg anbefale introduksjon av fast føde fra 6 mnd...., men utfra et allergisynspunkt vet jeg at det anbefales å fullamme til bortimot året. Det ble vel 2-3 nattmåltider mellom 00 og 06. Jeg vil tro at det må være like greit å gi risgrøtm mm fram til 12 mnd som bare mm om man har nok melk og de går noe opp i vekt og er fornøyd med det. Grunnen til at man skal starte med intoduksjon av fast føde fra 6 mnd er pga jernet . ikke pga av næring - jeg har ikke gitt risgrøt så vet ikke om den er jernberiket (mulig den r det den og.....), hvis ikke prater du med legen om å evt gi jern i tillegg. Vår lege og hs mente det ikke var nødvendig for vår gutt - snakk likevel med ders i frhold til deres barn ;-) Selv om vi har begynt med fast føde nå så sover han enda ikke hele natta - pupp to ganger enda. Noen påstår det blir vanskligere å få i dem fast føde om de fullammes lenge - noe som er tull synes jeg. Barn modnes på foskjellig tider i forhold til mat akkurat som andre ting som motorikk feks. Alle ruller da ikke, krabber eller går til samme tid. Så bare ta det i barnets tempo så kommer spisingen etterhvert - vi har fortsatt dager hvor det blir bare pupp - og det er ikke vasnklig å skjønne hva han vil ha ;-) Se om du finner mer om allergi på astama og allergiforbundets sider og matportalen ( bruk google) Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8760605-blomman/#findComment-8762196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
high five Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mars 2007 Tusen takk for svar! Noen påstår det blir vanskligere å få i dem fast føde om de fullammes lenge, noen som har hørt om noen som ikke spiser mat men bare pupp langt opp i bhg alder?! Enig i at dette er bare tull! Jeg satser på å gi bare mm og risgrøt så langt det går jeg, så får vi se. Eksemet han fikk an hvetegrøten er nesten borte nå, ønsker å vente så lenge som mulig før han blir introdusert for ny mat. Jeg krysser fingre for at han vokser av seg matintoleransen;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8760605-blomman/#findComment-8765984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå