liten_passasjer Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Vi bor i 3. etasje uten heis og vurderer derfor kombivogn med softbag sånn at det er lettere å bare bagenopp (vogna kan stå i bod ved inngangen). Har sett på et par typer, men bagene virker litt spinkle og ikke spesielt store. Er en løsning å kjøpe vogn med hard bag, og ha en softbag oppi? Eller blir det litt mye? Noen som evt har lette vogner å anbefale (iallfall må bagen være lett)
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Har ingen vogn eller løsning å anbefale egentlig, men har både softbag, kombibag og duobag ( ja, liker å handle vogner...) Og jeg synes softbagen er en dårlig løsning. Den er så innmari liten, og komforten for barnet er dårligere. Duobagen er jo knallbra (og det er plass til softbag oppi, .men da er man jo like langt egentlig) Duobagen er ikke god å bære. Så tror jeg ville gått for en kombi vogn med vanlig bærebag. Men det er bare min mening... Har Simo kombi og synes den bagen er ok å bære, den er ikke for tung for min smak.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Hei, Jeg bor også i tredje uten heis (75 trappetrinn). Har hatt softbag til begge mine barn og kan ikke få fullrost systemet. For det første er disse bagene lette slik at du ikke må bære mye ekstra vekt. De er også stabile å bære slik at de føyer seg fint inntil kroppen når du holder armen rett ned og du slipper å holde armen ut for ikke å skubbe borti baggen med beinet for hvert trinn. Dessuten er de geniale i det at de fungerer som termoposer vinterhalvåret og når babyen ikke lengr kan ligge i den kan du montere om til en fotpose som har de huller som skal til for vognas selesystem. Jeg bor på østlandet og har nå på tredje vinteren bare brukt disse baggene i en eller annen variant til begge mine barn, fra nyfødt og til 2 år. Jeg har både bag fra Tautonia og TFK, begge like praktiske.
Polkadot Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Teutonia har to forskjellige kombi-bagger. Den ene er en standard mykbag, mens den andre er som en litt mindre simobag. Det fine med den sistnevnte er at den veier ikke så mye mer enn den mykbaggen selvom den har stive kanter rundt hele. Den er også i den størrelsen at du kan bruke den i andre sportsvogner.
mamma til3 Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Har du sett at det finnest bereplate med berestropper i skinn en kan putte i voksiposen? Kan det være ett allternativ? Fås kjøpt hos voksi til 3-400,- ca. Ikke prøvd det men syntes det såg geialt ut:) Bare å ha vogntrekket utenpå!
liten_passasjer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2007 Takk for innspill. Og anonym: Hvor lenge var softbagen stor nok til barna dine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå