Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som tar svangerskapskontollene på Majorstuaklinikken? Event. hvor mye koster det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar at svangerskapskontrollene koster 1200 de også?!? Har ikke spurt altså, men det meste ser ut til å koste 1200 der. Hos kommunal lege er svangerskapskontroller gratis, men private kan ta den prisen de vil....

Skrevet

Jeg aner heller ikke hva det koster.

Jeg har kun tatt UL hos Trolle, i uke 7 og 12.

Så går jeg til lege og jordmor utenom. :)

Skrevet

Hadde veldig lyst till å gå til Trolle selv, og mener jeg undersøkte og at det kostet vanlig timepris....men det er jo over et år siden, så en liten telefon dit vil gi deg riktig svar.

Ut over det kan du jo selv velge hvor du vil gå, bare jordmor, bare fastlege eller til et helt annet sted. Vet det var en lege på Frogner før som bare tok imot gravide, og kona hans som også jobbet der var jordmor. De tok ultralyd ved hver time, om man ønsket det da...

Husker desverre ikke hva stedet het.

Skrevet

Jeg gjorde det, ble hanket inn av en jordmor der. Det kostet 500 kroner pr time.

Jeg var så en tur innom fastlegen og han mente det var en unødvendig utgift ettersom alt er gratis i det offentlige. Så der ble jeg sluset forbi kassa på vei ut.

Jeg kunne også gå hos jordmor på helsestasjon sa han, men mente at de på legesenteret hadde like god kompetanse.

I etterkant så følte jeg at jeg på en måte følte trygghet med å gå til Majorstuaklinikken og det var det jeg klamret meg til. Men at det var bare tull å bruke penger på det så kenge jeg ble godt mottatt hos fastlegen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Trolle koster uansett 1200. Det fortalte han meg mandag. Han sa også at det var lurt å koble inn fastlegen.

I siste runde gikk jeg bare til fatslegen. Det ser jeg i etterkant ikke var helt optimalt. Jordmødre har en litt annen kompetanse og mye bedre tid til spørsmål, så i denne runden skal jeg gå litt dit og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...