Gå til innhold

Dere som har erfaring med Pergo!!!

Anbefalte innlegg

Skal begynne med pergo i morra, og trenger egentlig å vite ALT!

Skulle sikkert skrevet inne på slitere, men er ikke så veldig hyppig aktivitet der.

Har bare fått tilsendt resept fra gyn, uten at jeg har vært hos henne en gang, er i gang med å ta blodprøver, skal ta på dag 3, 12 og 22 for å se om jeg har el, og hun sa jeg skulle ta pergo denne pp'en.

Er det litt rart eller??

Men iallfall, er det noe spesielt jeg bør være klar over? Tar imot ALLE råd og opplysninger med stor takk! Veit ikke en gang om jeg skal ta 2 tabletter samtidig eller 1 morgen og 1 kveld. Står en ting i pakningsvedlegget, dama på apoteket sa motsatt.

Føler meg litt som en liten prøvekanin...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8760228-dere-som-har-erfaring-med-pergo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm vet ikke hva som er rart jeg, min lege har hverken tatt blodprøve eller sjekka meg....

tablettene skal iallefall tas samtidig....el kan komme seinere pga pergo sånn at man får lengre sykluss...

jeg for min del har hatt kraftigere el smerter og menssmerter ved bruk av pergo, annerledes smerter på en måte....

Ånei, ikke lengre syklus!! da begynner jeg bare å håpe at jeg er gravid... men er det vanlig med lenger enn 28 dager med pergo?

Har hørt at mange blir i dårligere humør, kraftigere pms. Sa det til sambo, og da ble han kjempebekymra, hehe!!

jeg fikk kjempe bivirkninger,men tror ikke alle får det.

var skikkelig hissig!!, og hadde hetetokte.

fikk verken senere el eller lengre syklus,men vet mange

får det.

ikke ha for store forhåpninger da,er ikke noe vidundermedisin...

masse lykke til!!!!

Hvis du tar EL-tester eller temper, så vil du se når EL er, og så vet du når du kan forvente en evt mens. Jeg hadde bare telefonkontakt med gyn da jeg tok Pergo. Du kan regne med endel bivirkninger, men ikke alle får dem. Du kan jo være heldig. Bare vær obs på at bivirkningene er de samme eller veldig like graviditetssymptomer, så det er lett å bli lurt.

Takk for nyttige svar!

Er egentlig ikke sånn at jeg trur at jeg skal bli gravid av å ta pergo, gjør det bare fordi jeg må for å få tatt disse blodprøvene og komme videre med utredning.

Siden jeg slutta på p-piller i okt05 har jeg hatt rimelig stabile sykluser på 25-28 dager, og alltid 14 dager mellom el og ikm, så jeg innbiller meg at det er liten sjanse for at jeg faktisk ikke har el! Men det er bare jeg som innbiller meg det sjøl da, og jeg har jo ikke så mye peiling egentlig, har bare lest en del på nett osv. etter at vi har prøvd en stund.

Men nå skal mannen min få testa svømmerne også -ENDELIG! og jeg tar blodprøver for å finne ut om el, så da får vi KANSKJE snart noen svar, håper virkelig det vertfall!

Annonse

Hei Agnes

Jeg skal på min 2 Pergokur kur denne måneden. Hadde mange spørsmål før jeg begynte jeg også. Jeg har også EL av meg selv men får Pergo for å gi kroppen litt ekstra dytt :)

Min erfaring:

*på apoteket sa dama at det var samme om jeg tok begge samtdig eller ikke, tok en morgen og kveld, men nå tar jeg to hver morgen (glemte å spørre gynekolog om dette..)

*jeg fikk ingen symptomer bortsett fra litt magesmerter eller stikninger rundt EL (tok EL test som var positiv)

*syklusen var akkurat lik lengde som uten Pergo (33 dager)

Ble ikke gravid på første kur men satser på bedre lykke denne gang...

Lykke til!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...