Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg var der gjorde de bare undersøkelsen uten noen som helst spørsmål. Sykepleieren som var tilstede var veldig hyggelig og holdt meg i hånden mens kontrasten ble satt inn. Trolle skrev ingenting om Stork etc på henvisningen, bare at det skulle gjøres en HSG pgs barneønske. Vet ikke om de på Riksen skjønte noe, jeg hadde jo med meg samboeren min. De spurte ikke i allefall. Hun fikk sitte i rommet, men litt på avstand pga sterilitet og røntgenstråler.

Jeg var på Volvat. De spurte ingenting. Jeg kom alene, venninne satt på venterommet.

Legen var mest opptatt av at jeg måtte hjem og ha sex for det var større sjanse for klaff etter en slik undersøkelse. Da sa jeg at det var ikke så lett, ettersom jeg måtte til DK. Hun misforsto først, og mente jeg måtte få hjem mannen. *ler* Men når jeg forklarte hvordan det var, så var hun veldig imøtekommende, og litt sånn "uff, stakkar, du har vært gjennom mye og prøvd lenge nå og stryke på armen og sånn"

Da begynte jo jeg å grine. *ler*

Vi dro jo til Stork den syklusen, ettersom Trolle også anbefalte det. Men ble jo ikke gravid da.

De spør ikke om noenting.

Så vidt jeg vet er det nå bare riksen som utfører HSG i Oslo, og de som jobber der bryr seg ikke med hvorfor du skal ta den. De vil opplyse deg om ikke å ha samleie før undersøkelsen, men bare lo da jeg sa det ikke var noen fare fordi det ikke var noen mann med i bildet ;)

Huff så kjedelig! Vet ikke om det kan være et alternativ for deg, men det går visst an å gjøre det på andre sykehus også. F.eks Elverum, Tønsberg, Drammen (vet ikke om alle disse gjør HSG, men man kan ringe og spørre).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...