Gå til innhold

Dere som har opplevd bekkenløsning...?!...Kan dere hjelpe meg litt?! (Samme som skravlesiden)...

Anbefalte innlegg

Det hele startet rundt januar med at jeg begynte å få vondt i lysken spesielt når jeg gikk etter jeg hadde satt lenge i ro. Det ble litt bedre i perioder men så kunne det komme igjen. Jeg er student og satt da på skolebenken for det meste. Nå har det seg slik at jeg er ute i sykehjems praksis, har vært 2 uker og har 5 uker igjen. Disse 2 første ukene har jeg ikke gjorde sånn kjempe mye anstrengende ting, fordi jeg har konsentrert meg om å bli godt kjent på avd og med pasienten. Men jeg merker allerede nå at det tar på i bekkenet. Smerter i lysken og isjaslignende smerter i ryggen er der nesten hver dag. Jo mer jeg gjør jo vondere blir det. Så er det jo ikke en letteste jobben en må gjøre på sykehjem med forflyttninger osv... Hver kveld når jeg legger meg nedpå så verker ryggen og jeg kvir meg til å snu på meg i sengen pga det er smertefullt.

Spørsmålet/problemet mitt blir vel egentlig om jeg burde sykemelde meg eller stå på de neste 5 ukene for å bli ferdig. Har jo utrolig lyst til å få det gjort slik at jeg kan bli ferdig med det 1.året av studiet, men vil jo ikke at det skal gå utover helsen, men jeg vet liksom ikke helt når det er tid for å gi seg i forhold til formen og smertene... Blir det verre hvis jeg fortsetter eller likedan?!... Er i uke 32 nå.... Har en liten på 15 mnd i tillegg så blir jo en del bæring av henne etter vakt også, det tar jo selvfølgelig på i tillegg.. Dessuten er jeg myyye trøttere nå når jeg er i praksis, forståelig nok...

Ble visst veldig langt dette her nå men håper dere gidder lese uansett =)

Fortsetter under...

Stakkars deg....vanskeli å svare på men klarer du å holde ut så lenge??Du er jo i uke 37 når du er ferdi?Høres veeldi tungt ut...du må nesten kjenne sjøl,men det høres ikke ut som du har det noe godt å itillegg bærer du på jenta di..om det blir verre tror jeg nokk..har selv en på 3 år..å det hender jo at jeg må bære han å da er jeg ganske ødelagt etterpå..jeg er sykemldt pga bekkenet å er bare i uke 24.......du er heldi som har klart å vert i jobb så lenge...du får ikke kutte ned på jobb dagene og likevell klare praksisen?Nei det går kanskje ikke...hmmmmdette hva litt vanskeli å svare på du...men husk at du skal ha helsa di resten av livet...men så er det jo litt surt visst du bare har 5 uker igjen å da....ble ikke noe klokere av dette=)

Det KAN bli verre, ja. Det kan fortsette etter fødselen om vi ikke tar det alvorlig nå. Men jeg skjønner så absolutt problemet ditt! Går det an å prate med lege eller studieveileder e.l. Går det an å tilpasse praksistiden din? Dette er jo et problem som sannsynligvis og forhåpentligvis ikke vil vare lenger enn svangerskapet ditt, så det er jo ikke snakk om at du ALDRI kan flytte pasienter o.l. Slik at du ikke trenger å gjøre tunge løft og sånt? Jeg vet om andre studenter som har fått sykemelding under praksisperioden, og de fant et alternativ. Men dette er jo så forskjellig fra studie til studie og fra veileder til veileder. Lykke til uansett! Håper du kan være mest mulig smertefri og få lov til å konsentrere deg om den lille på armen og i magen, og ikke på stressende problemstillinger og ryggsmerter...

Jeg er også sykemeldt pga bekkenet og er 15+4 idag. Har vært det en stund og nå går jeg tidvis på krykker...,håper jeg slipper rullestol:/ Tror jeg hadde tatt meg en tur til legen hvis jeg var deg, det er veeeldig tungt med to små barn hjemme og en mor som har bekkenproblemer...,kan jo hende hvis du får behandling at du kan klare å fortsette da... Lykke til, og pass på deg selv=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...