dolsi Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Som er kvalm hele dagen? Er helt utslått! Det eneste som hjelper litt e frisk luft.... Hadde gledet meg så veldig til nr 3, men er nå så kvalm , oppblåst, enegifattig hele dagen at jeg ikke klarer å tenke framover. Jeg har merket at for hvert barn blir bare formen verre og verre. Har også søvnproblemer. Kl 3 hver natt er jeg lys våken! Om dagen er jeg jo sa kvalm at jeg ikke klarer å sove i det hele tatt!! Hva skal jeg gjøre ? Ønsker jo å nyte denne siste gangen jeg går gravid. Dette ble veldig sytete men det var godt
cana :) Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Nei det er meg også.... Kvalmen kom hivende over meg for over en uke siden. I mitt første svangerskap var jeg ikke kvalm en eneste gang. Men nå er jeg kvalm hele tiden. Orker nesten ikke mat å orker hverfall ikke gjøre noe. Det er helt grusomt, det går utover psyken også, blir jo helt utmatta å deppa av hele greia. Eneste som er ett lyspunkt for meg er at forhåpentligvis går det over rundt uke 12, men det er 5 uker for meg å vente.. Så det er lov å syte seg litt
dolsi Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2007 Sist jeg var gravid da var jeg bare kvalm på morgenen, men nå er det hele dagen. Ja det begynner å gå på psyken nå... Jeg er 6+3 og har et stykke igjen....Sist varte det i til uke 20 .Har to gutter på 2,5 og 9 år så jeg kan ikke bare ligge på sofa hele tiden. Det hadde vært godt 28 år og trebarns mor ....Litt skummelt når jeg tenker på det! Men det blir jo mye kos !
Lykkespiren :-)) Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Neida...jeg er også kvalm hele tiden og er bare inne i 6. uke..... vi får støtte hverandre!!
dolsi Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2007 Ja vi får støtte herandre! nå er jeg så sulten! Mannen min er å henter dolly pizza! Akkurat når jeg spiser så forsvinner kvalmen! Men kun om jeg spiser noe jeg har skikkelig lyst på! Men det er en ting jeg har merket som hjelper litt! En liten gåtur på kvelden
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 du er ikke den eneste...ligger bare og griner jeg nå, får jeg er så UTROLIG UTMATTA!! nå har jeg vært konstant kvalm fra jeg begynte på uke 7, og er nå halvgått i uke 8:( trudde nesten jeg var alene om å ha det sånn...får ikke i meg mat,bare kaster opp,og går med klump i halsen hele dagen......håper virkelig det går over snart,for vet ikke hvor lenge psyken min takler dette:S:S:S
babykos71 med en flott PRINS. Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 Jeg går med nr. 4 og er ikke kvalm så jeg må spy,men er veldig uggen. Klarer ikke stekt mat f.eks. Har blitt 1 uke lengre kvalm med hvert barn. Så sist var jeg det helt til uke 14. ja uff a meg, ikke bare koselig....Vet ikke hvor langt du er på vei,jeg er 6+3 men synes oppblåsheten har gitt seg litt. De sier den gir seg litt før magen begynner å vokse på ordentlig.Har du prøvd fersk ingefær skjær opp 2 tynne skiver i kokt vann og tilsett litt sukker. Det er en kjempegod te og skal hjelpe mot kvalme. Ellers vet jeg det finnes et "sjømannsbånd" på apoteket, som er fint for gravide med kvalme. Det skal man ha på armleddet og det er en kule inni som skal trykke litt på pulsen..verdt å prøve kanskje...Jeg synes cola hjelper, og baguett med kun skinke,hvitost og tomat. Det har jeg bestandig likt første ukene av svangerskapet. Ikke mye cola selvfølgelig men det er godt når man er kvalm. Lykke til vennen. Det er pyton å være kvalm
Jippi!! Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Jeg er 8+4 på vei og har også vært ekstremt kvalme. Har kjøpt "seaband" armbånd på helsekost butikk og merker at det hjelper litt. Så prøv det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå