Gå til innhold

Mother_77

Løyyypeeee!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Pia_29!

Ja det er lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Har sett etter deg av og til, men du har jo heller ikke vært så aktiv. Har tenkt på deg og at du kanskje ikke var i form...

Jeg er litt bedre, men fortsatt ikke bra. Kvalmen er der daglig, men det er mindre brekninger nå. Var jo kvalm og kastet opp til 5 mnd under min forrige graviditet så jeg kan vel si jeg var forberedt på dette. Er glad for at jeg har kastet opp mye mindre under dette svangerskapet, har vel lært noen knep... Men trettheten er der enda, og jeg har ikke så mye overskudd. Er sykemeldt på 4 uke nå og skal ikke jobbe igjen før etter påske. Får se hvordan formen er da, men 100% blir kanske litt i meste laget, da det er travelt på jobb for tiden.

Ja nå er jeg passert 12 uke, og kjenner at det er trygt. Min lille treåring har fått høre at han skal bli storebror, selv om han nok ikke helt forstår rekkevidden av det enda. Men det er koselig å snakke sammen med han om det.

Jeg har fått fødeplass på Rikshospitalet og skal på ultralyd der 10 mai.

Magen vokser og er allerede synlig, sikkert fordi den har vært utvidet før.

Nå er jeg spent på hvordan det går med deg?

Klem fra Mother 77

Hei! Så gøy å høre fra deg...

Godt å høre at formen din er bedre og at det ellers går bra! Og at du omsider har blitt sykemeldt og ikke sliter deg ut! Er jo ille om du skal gå på jobb og kaste opp... huff... Håper du får slappet av nå!

Her er alt bra! Formen er det ingenting å si på, har fått tilbake energien og har vært i full jobb noen uker nå. Er ikke så flink til å huske å ta hensyn til graviditeten, men det er jo umulig å unngå tunge løft etc som sykepleier på sykehus. Prøver å sette av noen minutt slik at jeg iallefall får spist litt i løpet av dagen, det er jo heller ikke noen selvfølge!

Men alt går mye lettere nå...

Har hatt en episode med blødning, var da på legevakten og fikk tatt ultralyd. Dette var nok i uke 10. Hadde liksom en "tømming" med blod, kom ganske mye, men ga seg med en gang igjen. Ingen vet hvor det kom fra. Min teori var jo at det var den tomme fosterhulen som tømte seg, legen på fertilitetsklinikken forberedte meg på at det kanskje ville komme, men på ultralyd i forrige uke (en vi hadde bestilt privat ca i uke 12), var den andre fostersekken fortsatt der.. den ligger "bakenfor" den med knøttet i, så håper bare ikke den vil skape noe trøbbel. Legen mente sannsynligheten var stor for at den ikke ville gjøre det. Så totalt har vi hatt 3 ultralyder så langt, og alt ser bra ut :o) selv om den lille siste gang ikke ville snu seg, så vi fikk ikke sett den i perspektiv, kun ovenfra..

Jeg har vært til første legekontroll hos fastlege og skal til jordmor i midten av april. Vi har søkt fødeplass på Sykehuset Asker og Bærum og skal til ordinær ultralyd 14.mai.. det blir stas :o)

Jeg er i dag 13+2 og har nå god tro på at dette vil gå veien. Har endelig greid å begynne å planlegge litt, som om at det vil komme en liten baby i høst. Det blir spennende tider framover. Har begynt å få litt gravidmage den siste uka, den er helt umulig å holde inne lenger :o)

Nå er det påskefri og jeg skal ikke på jobb før langfredag! Kjempeherlig!! :o) Skal hjem til familien og gleder meg til å treffe venner jeg ikke møter så altfor ofte..

Jeg vil gjerne følge deg videre, kanskje vi kan lage oss en "skravletråd" vi også :o) Når har du termin? Min ble satt til 4.oktober av fastlegen, jeg regnet meg fram til 5.oktober :o)

Ønsker deg ei knallfin påske og håper kvalmen din er på retur nå!

Usj, dette ble langt igjen ;o) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...