Gå til innhold

majaminpiraja ¤08.07.06¤

Anbefalte innlegg

Ser at du planlegger å handle scrappe-utstyr når du er "over there"... USA må vel være et eldorado for scrappere, tenker jeg. De har vel masse bedre utvalg enn oss og til mye lavere priser...

Om du har tenkt og lyst til å satse litt på scrapping, så hadde jeg faktisk vurdert å kjøpe en Craft Robo, jeg... (Surf litt på nettet, så finner du mer ut om den). En sånn maskin som skjærer ut alle bokstaver du måtte ønske deg. De koster 3000,- i Norge, men tror de er veldig mye billigere i USA. (Men du må ha transformator, da) Jeg ønsker meg en tur til USA (nesten) bare for å handle en sånn en, jeg... :o)

Ser du har hatt et annet innlegg om bilstol. Ta med deg en dårlig, gammel stol (ikke alt for dårlig da, den skal jo tross alt være sikker) og så setter du den igjen i USA. Da kan du ha med scrappe-utstyr hjem for all den vekta du har frigjort!! ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8757919-majaminpiraja-%C2%A4080706%C2%A4/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

Ja, jeg hadde tenkt å kjøpe noe ala det du fortalte om, uten at jg visste navnet på forhånd :-) Hehe :-) Transformatere har vi i massevis da svigerforeldrene mine kjøpte babymonitor med video sist de var i Florida ( før Maja var født). Og som desverre ikke funket! Uansett, jeg skal surfe litt etter Craft Robo.

Heldigvis så hadde tante fått tak i et bilsete til oss! Av en 'neat and clean lady' som hun sier :-) Kofferten min er uansett av størrelse telt så jeg skal nok ha plass! Mannen min foreslo nettopp at ' Vi pakker selvfølgelig lett, slik at vi kan kjøpe oss mye der borte?!' *Ingen problem* :-)

Har forstått det slik at USA er scrappeparadis ja, så jeg skal nok få brent litt penger der :-)

Jeg så forresten at du anbefalt scrapping.no siden så der har jeg vært inne å surfet litt... har jo sååå lyst å sette igang, men mangler litt utstyr ja. En printer hadde stått øverst på ønskelisten så jeg har bilder tilgjengelig akkurat når jeg skulle ønske og i rett størrelse. Ser for meg at jeg bare kommer til å scrappe portretter liksom...

Åååå, heldige du som skal kjøpe en sånn maskin!! Jeg har lyst på en sånn en jeg og! Du kan også kjøpe på Ebay, men da bør du ha en amerikansk adresse... Du kan jo kjøpe den på Ebay og få dem til å sende den til din tante før dere ankommer. Så kan du ta den med hjem... :o)

(300$ på Ebay mot 3000 NOK i Norge)

Det er flere typer maskiner, men jeg har forstått det sånn at det er den beste ut fra det jeg har lest. Det er mange typer. Men denne her er visst uavhenigig av at du kjøper tilleggsprodukter. Du kan bruke alle typer fonter som du finner på nettet. Mange av de andre maskinene må du kjøpe fonter i tillegg... Og da blir det jo dyrt! :o/ Så selv om det er en høy engangskostnad så blir det ikke så dyrt dersom man faktisk har tenkt til å bruke den masse...

Hmm...jeg får tygge litt på det. Kunne gjerne ha tenkt meg å sett den live og kanskje ha fått prøvetestet - i og med at jeg er så fersk som jeg er :-) Men det er jo som du sier, det blir jo dyrere med alt tilleggsutstyret man må ha til de andre maskinene.

Tror jeg må prøve å få til en tur innom ei sjappe her i byen - se litt hva de har og ikke minst priser. Er litt lettere der borte når jeg vet litt mer om hva jeg trenger. Unødvendig og dumt og kjøpe bare for å kjøpe... Sjansen er allikvel stor for at det er nettopp det jeg kommer til å gjøre :-)

Tror også at jeg kommer til å kjøpe meg ei større linse til kameraet mitt også, men eller så er utstyr til scrapping og selvfølgelig litt nye klær som står på lista. Skal prøve å shoppe etter evne da... :-)

Jeg innbiller meg at dere kommer til å få straffegebyr for tung bagasje på vei hjem? ;o)

Jeg tror ikke den Craft Robo finnes i noen butikker her i Norge enda. Den kan kjøpes ett sted på nettet i Norge (www.multicom.no). Men dersom det finnes noen scrappere som samles i nærheten av deg så kan du jo spørre pent om å titte på deres maskin...

Ellers er jeg enig med det i at det er dumt å kjøpe bare for å kjøpe... Men det hender jo at man gjør det i blant allikevel. Spesielt dersom det er noe som er billig...

Det er du som har D40 også, ikke sant? Lyst på en vidvinkel-linse til kamera, jeg... Har en 70-300 linse, men det var til vanlig kamera. Så når jeg bruker den til D40'en så fungerer ikke autofokusen... :o/ Føler meg litt snytt, for jeg spurte i fotobutikken om linsene fungerte, og han sa ja. Men så gjorde den jo ikke det... Ikke autofokusen, da. Kan liksom ikke klage heller, for jeg var først og snakket med han i fotobutikken. Og så bestilte jeg meg kameraet mitt på det nettstedet som var billigst... :o( Ja, ja, er nå ellers fornøyd med kameraet, da.

Annonse

Har vært å tittet inne på diverse forum for scrapping og lest litt artikler osv, føler på en måte at jeg må være helt sikker på at dette er noe jeg kommer til å bruke mye - den er jo fortsatt dyr... :-) OG angående straffegebyr - det har jeg ikke tenkt å fortelle til mannen før vi står på flyplassen :-) Da kan han ikke nekte meg å kjøpe noe :-) Hehe, nei, så gale er jeg da virkelig ikke!! :-) At det kommer til å bli shoppet gjør det nok, men jeg (tror) jeg har grenser da :-)

Har D50'n forresten, men det er vel ikke så mye forskjell på de? Jeg kommer til å ta med kameraet til butikken for å prøve der - svigerfaren min kjøpte samme og han fikk feil, så for å være sikekr så tror jeg nok jeg må ta med kameraet. Jeg har jo en fordel at tanten min behersker godt norsk slik at det ikke blir en klumsete forklaring fra min side til butikkmannen... litt lettere at hun tar seg av pratingen da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...