Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Hva slags barnevogn velger dere som har bekkenløsning?
2julibarn Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Hei, jeg hadde bekkenløsning, men etter litt fysioterapi så gikk det heldigvis helt over. Etter det jeg kan huske så er jo tunge løft det værste for de med bekkenløsning. Sånn sett så bør man jo ha en lett vogn hvis vogna skal være med i bil. Samtidig så burde jo ikke en med bekkenløsning løfte en barnevogn i det hele tatt... Ellers så er det jo greit å slippe å bøye seg langt ned, så en vogn som er høy er jo fint da. Eks en ren bag-vogn (disse er ofte høye) eller Simo kombi. Men samtidig er Simoen veldig tung... Jeg har desverre lite erfaringer med høye lette vogner... men kanskje noen andre vet navnet på noen? Minuset med høye vogner er at de er lite stabile. Det går greit så lenge barnet ligger stille i en bag, men når ei vogn skal fungere som sportsvogn (og man tar opp ryggen til sitte-posisjon) da bør vogna være lav og stødig. Kanskje en lett 3-hjuling?
Blue Lady Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Velg for guds skyld en LETT vogn! Jeg hadde bekkenløsning i svangerskapet og ble av alle ting MYE værre etter fødsel. bekkenet ble ikke bedre av å drasse på en Emmaljunga Duo Edge på 20 kg i alle bakkene her jeg bor. Tror Easywalker veier 9 kg, lurer på om Bugaboo også er 9 kg men er litt usikker.. OTH er lett... TFK og Quinny Freestyle Comfort veier 13-15 kg
Blue Lady Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Basson og Simo er vel de letteste av de "vanlige" bagvognene
mammmamia ** Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Bugaboo, OTH, Easywalker Sky og Teutonia Fun er lette vogner som enkelt løftes inn og ut av bilen, opp trapper o.l. :-) Svingbart/-bare hjul er et must med bekkenløsning! Har selv OTH og slet med fæl bekkenløsning mot slutten av dette svangerskapet, hadde først Teutonia Mistral, men den ble for tung, så solgte den og kjøpte OTH - himmelvid forskjell! Bugaboo er også en knallvogn :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 OTH er veldig lett og god å trille, og bagdelen sitter forholdsvis høyt. Når du begynner med sportsvogndelen blir den en del lavere, men det er jo bare bra for da er ungen tyngre å løfte og bekkenløsningen forhåpentligvis mye bedre. Minuset er at den kun er forovervendt, men resten av egenskapene veier vel kanskje opp?? Bugaboo er jo veldig liten og lett vogn, grei å håndtere, men der sitter bagdelen ganske lavt - bare sånn at du vet det!! Gjelder også de fleste teutonia vogner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå