WishToBeMom Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Hei. Legger inn et innlegg her selvom jeg hører til "Assistert befruktning". (Kan jo håpe på at jeg kan få komme inn her etterhvert!) Jeg er på rugedag 12 i mitt fryseforsøk nr.1 (ICSI). Er i god form, og merker ikke noe spesielt eller har ingen bivirkninger / symptomer på noe. Jeg ventet mens fred/lørd denne helgen, og nå er søndag og ennå ingen tegn til mens. Pleier å spotte også, ingen tegn til det heller. Så har en god magefølelse og prøver å tenke positivt nå. Jeg fikk satt inn 2 egg i naturlig syklus, dag 16 i syklusen. Kan jeg forvente forsinket mens pga hormonene jeg tar (6mg progynova og 600mg progestan)?? Eller kan jeg håpe på at noe har skjedd??? Fint om noen av dere vil dele deres erfaring med meg! Ønsker dere alle masse lykke til!
tintus Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Hei! Jeg kan jo fortelle om mine erfaringer. Jeg hadde mitt første fryseforsøk i februar. Satte inn 1 egg den 13. Testet positivt 14 dager etterpå og er i dag 8+1. Det er jo slik at disse medisinene vi tar kan utsette forventet mens, men en må jo uansett bare velge å tenkte positivt og håpe på det beste.:-) Har du bestemt deg for hvilken dag du skal teste?
WishToBeMom Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2007 Hei Tintus ) Tusen takk for svar. Jeg tenker å teste rugedag 14, forsøker å holde ut til dag. Ulidelig spennende. Kan jeg spørre om du hadde mange symptomer i din rugeperiode?? Mye kan jo skyldes hormoner også selvfølgelig. Grattis med graviditet, og lykke til videre!!! Klem
tintus Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Jeg har verdens dårligste hukommels, men jeg mener at jeg hadde ømme pupper i alle fall. Men som du sier selv, så er jo symptomer på graviditet og bivirkniner på medisinene det samme... Vil ønske deg masse lykke til og du må fortelle hvordan det går. Jeg skal i alle fall krysse alt jeg har! :-) Har du fått dekt utgiftene dine på progestan og progynova forresten?
WishToBeMom Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2007 Takk takk!! Håper det klaffer nå!! Har ikke overgått 15 000kr ennå, regner med at det går greitt når jeg skal få det refundert. Har snakket med trygdekontoret og sykehuset i Porsgrunn om dette. Hvor fikk dere hjelp?? Nyt graviditeten og håper alt går bra fremover! Skal holde deg oppdatert, hyggelig at du bryr deg:-)
tintus Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Selvfølgelig bryr jeg meg! :-) Her må vi støtte hverandre! Når det gjelder å få dekt progestan og progynova, er det visst nok forskjellig praksis på dette, alt etter hvor "snilt" trygdekontoret er... Vi har fått dekt alt, men det er visst ikke alle som har det... Vi holder til på St. Olavs i Trondheim. Har hatt flere forsøk. Det første blei negativt resultat, det andre ble avbrutt, det tredje fikk jeg positivt, men hadde en SA like etterpå. Også er det dette fryseforsøket her. Har 3 egg igjen i frys og har et ordinært forsøk igjen. Håper jeg ikke får bruk for noen av delene på leeenge! Hvor holder dere til og hva er historien deres?
Mazza** Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 Hei hei , jeg har hatt fryseforsøk i Porsgrunn , hadde faktisk ingen symptomer på noe som helst i rugeperioden jeg da....så ble superoverrasket da jeg testet positivt på rd 13 , måtte teste da siden det var 01.01.07 kl 07 hehe Er idag 16+1 med et av fryseeggene
WishToBeMom Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2007 Ja håper jeg får dekket inn alle medisinutgiftene på sikt ja. Sykepleierne i Porsgrunn mente de har papirer på at disse medisinene må brukes og har god erfaring med dem. Vi begynte med første prøverørsforsøk rett før jul og hadde innsetting i uke 02, og det ble negativt. Fikk 5 egg, 3 godt befruktede. Så satte inn 1 egg første gangen, og 2 nå i dette fryseforsøket. Så er ganske ferske i denne prosessen. Er veeeeeldig spent nå, har en god magefølelse siden mensen ikke er kommet. Alt er jo mer naturlig nå ved fryseforsøk da eggene er satt inn i naturlig syklus... 2 dager igjen til test!!!!! Gleder og gruer meg!
WishToBeMom Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2007 Hei Mazza artig testedato !!! Gratulerer!!! Takk for svar og masse lykke til videre! Klem
*Lenn* :-)) Skrevet 25. mars 2007 #10 Skrevet 25. mars 2007 På mine 4 fryseforsøk har mensen blitt utsatt pga Progestanen alle gangene. Har fått tilbake mensen 4 dager etter pillestopp. Men så klart kan du være gravid! Bra at du har en god følelse - lykke til - krysser fingrene!!
Gøril og Jesper :) Skrevet 25. mars 2007 #11 Skrevet 25. mars 2007 Heidu Jeg svarte deg på ass.befruktning
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 25. mars 2007 #12 Skrevet 25. mars 2007 Hei hei, svarte deg også på ass. bef. :-)
Mazza** Skrevet 25. mars 2007 #13 Skrevet 25. mars 2007 ja ikke sant og takk for det..... Masse lykke til til deg også , håper spiren(e) sitter!
WishToBeMom Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 25. mars 2007 hei Lenn Tusen takk for svar og lykkeønskning! Man prøver å håpe til det motsatte er bevist. Men da vet jeg at mange opplever forsinket mens ved fryseforsøk. Fikk bare beskjed i Porsgrunn at den kan komme til forventet tid ift normal syklus, eller den kan være forsinket. Nervepirrende!! Jeg får bare ta det som det kommer på tirsdag. Masse masse lykke til videre! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå