Gå til innhold

Har du erfaring med fryseforsøk???

Anbefalte innlegg

Hei.

Stikker innom en liten tur igjen jeg.

Jeg er på rugedag 12 i mitt fryseforsøk nr.1 (ICSI). Er i god form, og merker ikke noe spesielt eller har ingen bivirkninger / symptomer på noe. Jeg ventet mens fred/lørd denne helgen, og nå er søndag og ennå ingen tegn til mens. Pleier å spotte også, ingen tegn til det heller. Så har en god magefølelse og prøver å tenke positivt nå. Jeg fikk satt inn 2 egg i naturlig syklus, dag 16 i syklusen. Kan jeg forvente forsinket mens pga hormonene jeg tar (6mg progynova og 600mg progestan)?? Eller kan jeg håpe på at noe har skjedd???

Fint om noen av dere vil dele deres erfaring med meg!

Ønsker dere alle masse lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8757234-har-du-erfaring-med-frysefors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor venter du mensen før Rd 12?

Jeg fikk mensen på Rd 15, og 16 på fryseforsøk, men på ordinære IVF har jeg fått den på Rd 9, 10, og 11.

Ikke for å uroe deg, men jeg tror mensen kommer senere på frys.

Jeg har gått på progynova begge gangene, og ikke fått mensen før jeg har sluttet med de, etter negative blodprøver.

Men dette kan jo være forskjellig fra person til person.

En ting jeg vet, er at du kan ikke følge den vanlige syklusen din ved frys, for jeg har normalt sett 26 dagers sylus, men ikke fått mensen før etter 33 dager.

Men om du har en god følelse, er jo sjansen god! :-)

Det er jo flere her inne som har lyktes med frys, bla. Gøril, og Minni79:-) "Rop" på dem, og spør de hvordan deres rugedager var:-)

Ønsker deg masse lykke til, håper mensen ikke dukker opp, og at du heller opplever en positiv test!! :-)

Klem fra

Hei dere

Takk for svar!

I Porsgrunn sa de at man godt kan få mens til forventet tid ift vanlig syklus. Men som dere sier kan den også være utsatt pga hormoner (noe jeg er klar over), men det er ikke slik for alle, så jeg får bare teste dag 14 og håpe på at noe har skjedd. Ellers så får vi holde motet oppe og prøve igjen;o)

Lykke til til dere!

Heisann,

jeg er gravid i uke 6 etter frys i naturlig syklus (1 egg satt inn) :-)

Jeg testet negativt rd 12 og 14 og trodde løpet var kjørt. Da mensen ikke kom på rd 18 tok jeg ny test og krysset lyste mot meg:-)))

Utrolig herlig følelse!! Håper du er like heldig!! Babystøv kommer, om det skulle hjelpe:-) ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Klemmer fra

Annonse

Hei MaliMali

Tusen takk for svar og lykkeønskninger, det er godt med støtte nå!

Hva gjorde du etter negativ test dag 14? Tok du blodprøve også?

Kuttet du ut hormonene da? Du testet vel siden tante rød ikke dukket opp antar jeg?

Masse lykke til deg også!

Hei .. Jeg er gravid nå med fryse forsøk .. Husker jeg trodde jeg skulle få mensen hele tiden frem til jeg tok test ... Men som deg fikk jeg en god følelse og da skjønte jeg at jeg var gravid.. Tok test på den 13 dag.. posetiv var den ...trur du bare skal følge mage følesen din .. Tror ikke det er noen fasit på det , forskjell fra person til person ...

Vi venter en gutt nå om 7 uker ..gleder meg veldig ...

Lykke til ...bare ha trua ...

Hei :o)

Det kan godt være at du er gravid. Mensen kan komme noen dager forsinket, men en god magefølelse skal man ikke kimse av:o)!

Når kan du teste da? Dette er spennende!

Krysser fingre jegxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Klem

Hei igjen wishtobemom

Ja, jeg sluttet på medisinene (progestan) etter at klinikken sa at løpet var kjørt. Men de sa også at skulle ikke mensen komme som normalt og jeg fikk positiv test, måtte jeg ringe. Jeg svarte at DET nok ikke kom til å skje. Jeg fortalte at jeg "visste " at det ikke gikk denne gangen, fordi ingenting lignet på forrige gang jeg testet positivt. Sykepleier sa at slik er det oftest: man føler det på kroppen. Så jeg hadde nok rett. ..Heldigvis hadde jeg ikke det.

Da jeg fikk pos test, var det bare å kaste seg over progestanen igjen. Håper det har gått greit:-)

lykke til, og hold oss oppdaterte.

klem,

malimali

Hei!!!

Takk for "fingers crossed"

Har ingen tegn på mens eller murring, er dag 13, mensen var

ventet på fred/lørd. Gruer meg sååå til å teste, skal teste imorgen.

Har eksamensnervemage idag, ellers ingen symptomer på noe og er i fin form.

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...