Gå til innhold

råd mot leggkramper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekstra tilskudd av magnesium.. Jeg tar en tablett magnesium rett før jeg legger meg på kveldene, og berger som regel med det.. Men sambo kan ikke komme borti med sine føtter på mine under knærne for da begynner de å sprelle.. Hvis jeg får ligge "i fred" går det bra hele natta...

=)

Et lite kjerringråd som funker veldig bra for meg: ligg med ullsokker om natta, ellers kan man binde en ulltråd rundt ankelen hvis man synes det blir for varmt med sokker.(ikke for stramt da!!) Det er verdt forsøket.. ;)

Annonse

Jeg smører beina blå krem/gel som iser og øker blodsirkulasjonen. Utolig deilig, Den kremen jeg har kjøpte jeg hos hudpleier og den er veldig dyr. (ca 400 kr, husker ikke hvilket merke men tror det er noe på G) Men jeg veit du kan få kjøpt kremer eller gel som iser på apoteket. Jeg skal velge en rimligere krem/gel når jeg går tom.

Tror både magnesium og kalsium fysiologisk kan linkes til muskler og muskelkontraksjoner - og dermed også til kramper. Vtamin D hjelper på opptak av bl.a kalsium og anbefales derfor gjerne i kombinasjon med kalsiumtilskudd for optimal effekt.Vitamin c optimaliserer opptaket av jern bl.a. - så kanskje det ikke er så dumt sånn sett:-) Banan inneholder både jern og vit c, og også kalium som spiller en viktig rolle for våre nervecellers normalfunksjon. Og nerveceller styrer muskelkontraksjoner. Dermed kan jo også kalium ha noe å gjøre med kramper. Melk inneholder som alle vet kalsium.

Overdoser av kosttilskudd er ikke bra - så det er vel greit å følge anbefalt daglig dose!!!!!!!!

Dette var et forsøk på å forstå hvorfor disse vitaminene og mineralene i innleggene over er anbefalt, og hvordan det kan tenkes å virke... Leggkkramper er ikke godt. Jeg har det også på ene siden av magen av og til. Vondt å våkne av sånne kramper!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...