Gå til innhold

Milepæl...

Gjest

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 8+3 og to dager forbi der det gikk galt sist. Jeg har sett sånn fram til å komme over denne for meg magiske grensen. Men denne gangen er det annerledes; nå er jeg KVALM, trøtt, sliten og slapp. Sist var jeg superopplagt, frisk og rask og hadde kun oppblåst mage og ømme bryster. Så jeg tar disse litt kjipe symptomene som et godt tegn. Hvis det er DETTE som skal til så OK ;o) Har faktisk hørt "jo kvalmere, jo bedre". Lugner meg med alt jeg kan jeg. Neste milepæl for meg blir neste UL i uke 13. Kan nesten ikke vente...

Fortsetter under...

Takk for det Sweet tooth. Faktisk så har jeg uroet meg LITT fordi kvalmen allerede har begynt å avta noe. Kaster ikke opp lenger. Den begynte i uke 6 ca, og nå er jeg da i 9. uke. Lurer på om andre har "mistet" kvalmen så tidlig? Vel, det kan kanskje hende at det bare er tilfeldig også at jeg har hatt 3 dager etter hverandre nå med lettere kvalme... Hmmmm...

Krysser fingre for deg at det skal gå bra denne gangen. Unner deg at kvalmen begynner å avta, men ikke at det skal føre til bekymring for deg pga tidligere erfaringer. Jeg er like kvalm, men vet at det kan gå raskt over for noen (før uke 12-14). Håper du er en av de heldige der :)

Er du forresten 8+3 idag? Jeg er 9+1.....hm, men vi har termin samme dag? Var legen min som regna ut dette ved hjelp av den runde dingsen de bruker.. 2 ganger, for å dobbeltsjekke.

I følge terminberegningene her på bim er jeg 8+5 og skal ha termin 2. november, men hvis jeg tar utgangspunkt i størrelsen på fosteret målt på UL i uke 7, skal jeg altså nå være 8+3. Men utifra den runde dingsen beregnet legen min termin til å være 29. okt. Det er det som står på fødselskortet. Men jeg tror den runde dingsen tar utgangspunkt i 28-dagers sykluser. Min er på 32 dager. Så derfor har jeg større tro på nedkomst i begynnelsen av nov. Men fastsetter de en "sikrere" termin på en senere UL?

Ellers er "magefølelsen" min trygg på at det skal gå bra denne gangen så jeg stoler på den. Tenker og sier NÅR og ikke HVIS.

Takk for oppmuntring!

Annonse

Gratulerer med din egen private milepæl!!

Veit akkurat korleis du har det.

Eg mista sjølv to gongar i fjor (1. trimester). Denne gongen har eg vore kjempedårleg - kasta opp mykje.Sjølv om det har vore travelt og vondt fysisk sett, har det gjort meg godt mentalt. Gjort meg sikrare på at der er noko som lever. Som du har eg hatt dagar der eg har følt meg mindre kvalm/lite kvalm. Då har uroa komt sigande. Men eg er no i mi 19. veke. Ultralyd har vist at alt er fint og normalt. Har også hatt lege og jordmor med stor forståing for uroa mi. Og dei har sagt at eg heller skal ringe for å kome ned og høyre etter hjartelyd, heller enn å gå i fleire dagar og uroe meg for om alt er vel.

Håper du møter like stor forståing. Og ynskjer deg masse lykke til, med eit fullborent og sunt svangerskap!!

Klem fra

Takk for oppmuntrende ord og lykkeønskninger! Ønsker dere det samme. Det er jo i grunn ikke annet å gjøre enn å leve så godt og sunt man kan. Jeg tror det beste vi gjør for spirene våre er å sørge for å ha det bra fysisk og psykisk og la det stå til. Og i dette vårværet er i alle fall ikke det vanskelig for meg ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...