Gå til innhold

Legemammaer - om dere har ork til å svare meg?Eller andre!

Anbefalte innlegg

Har forståelse om dere ikke orker å svare på legespørsmål her på disse skravleforumene, men orker dere svare blir jeg veldig takknemlig!

Ingrid har tisset litt blod, tror jeg. I bleia i går kveld var det svakt rødt en liten flekk, på størrelse med en liten drops. Det har ikke vært rødt i bleia i dag. Merker ingenting på henne ellers. Hun satt i en time i bilen med bæsj i bleia i går(fy for noen foreldre vi er!), og det hadde kommet litt opp i tissekona også, kan det skyldes det, tro? Skal jeg ta henne med til legen, eller skal jeg overse det,evt kun følge det opp om det skulle skje igjen?

Fortsetter under...

Krystaller i urinen kan gi rødfarget urin, tilsvarende det du har skrevet. Dette er noe vi alle kan ha, uten at det er noe galt med urinen for det.

Vi kan velge mellom to alternativer; det ene er å avvente så lenge hennes almentilstand er som normalt, det andre er å ta en kontroll urinprøve for å sjekke hos fastlegen. Det siste kan du gjøre ved å ta en "clean catch" (dvs fange strålen idet den kommer ved bleieskift - om du er så heldig å ha et barn som tisser på stellebordet), evt å feste på en urinpose, som kan sitte på i maks 2 timer før den er for forurenset til at urinprøven ikke vil bli riktig uansett..

Selv hadde jeg nok valgt å avvente, og se om dette skjedde igjen. Nora har hatt det samme en gang tidligere. Men det er vanskelig for meg å vurdere dette per Juliklubben;-) Så du må nesten avgjøre selv hvilket alternativ du vil bruke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...