Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det mange som gruer seg eller er det bare meg? Tenker på det hele tiden og sover dårlig om natten. Er redd for mye bivirkninger. Leser jo litt av hvert her inne om overstimulering osv. Jeg skal bruke nesespray i 31 dager før evt stikking og det synes jeg er lenge. Forsøket kommer til å ta lang tid.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8755517-f%C3%B8rste-ivf-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mange som gruer seg til 1 forsøk, for en vet jo ikke hva en år til. Fokuser ikke på alt som står her inne. Finn din rutine med spaying og ikke les for mye om bivirkninger. Jeg hadde selv bare lii antydning til heteokter, da hadde jeg sprayet noen uker. Selv da døsen ble økt til det dobbelte i uke 2 i andre forsøk så hadde jeg ikke antydning til økning av bivirkninger. Et forsøk tar fra 1 til 2 mnd.

Lykke til!!

Ja, det var bare med sprayen jeg hadde sånne bivirkninger, på slutten av stikke perioden ved 1 forsøk hadde jeg litt spreng i eggstokkene, bare litt ubehagelig til tider, følte meg litt "verpeklar" kan en si. Ved 2 forsøk hadde jeg kun ett egg og 2 cyster så da hadde jeg ikke ubahag og det var også da jeg tok dobbel spraydose.

jeg gruer meg,men mest til samtalene.

tenk om de avslår oss.......

ellers synes jeg ikke det er så veldig gøy å ha flere hoder

tittende opp der,men det får en bare bite i seg.

men gruer meg ikke til selve behandlingen.

Jeg gruet meg litt da vi fikk vite at vi måtte søke prøverør. Men nå er jeg så lei prøving, og det har vært tull med papirene og søknaden som har kommet bort båre her og der, så nå ser jeg faktisk frem imot det!!

Jeg søkte og leste mye på nettet før, noe jeg ikke skal gjøre mer. For det er jo så forskjellig hvilke bivirkninger vi får og hvordan hver enkelt tar det. Så det beste er å vente å se :o)

Ønsker deg masse lykke til!

Annonse

Dette med bivirkninger syns jeg ikke du skal bekymre deg for. De fleste som jeg har lest om har nesten ikke hatt bivirkninger, og hvis det var noen er de til å leve med.

De fleste blir trøtt og litt slilten og TØRST. Vær flink å drikk MASSE vann, på den måten unngår du kanskje hodepine som kan være en bivirkning.

Du må bare lytte til hva kroppen din sier fra om hvordan den reagerer på denne hormonstimulien, og respektere at du ikke er helt på topp.

Følelsene kan være veldig opp og ned i perioden, men det er vel sånn som vi jenter er ganske vant med uansett... ;)

Ønsker deg masse lykke til - ikke ta bekymringene på forskudd. Tenk på det positive - nå er det hjelp i sikte! :)

Jeg grudde meg så intenst mye i forkant. Mest av alt til det psykiske. Var redd for hvordan det skulle slå ut.

Kan nevne at jeg også er semi-hypokonder, så jeg "får" ofte bivirkningene på pakningsvedlegget;o)

Jeg har i hvert fall være utrolig heldig!! Jeg merket INGENTING av sprayen, sprøytene gikk helt fint og uttak også.

Gruer meg ikke hvis jeg skal gjennom det igjen. Det er ventingen som er tortur- i hvert fall for meg.

Lykke lykke til. Du er nok i gode hender.

Skjønner deg godt.. fordi man vet jo ikke som de andre sier hva man går til.. Men så er det ikke så lett 2 og 3 osv gangen heller.. for da er man redd det ikke skal bli så bra som sist osv. hehe så uansett er hvert forsøk slitsomt, tungt osv om du forstår.. det er min mening da..

Vil bare ønske deg alt godt på veien til spiren og jeg håper den sitter!!!!!!!!!!! LYKKE TIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...