Gå til innhold

Treg mage..hjelp!


browneye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lag en god vending med frukt og youghurt! Ta 2-3 ss med youghurt, og frukt av forskjellige slag, f.eks banan, kiwi og appelsin. Skjær i biter og bland sammen. Mmmmmm kjempegodt :))

Blir nok fart i magen da skal jeg si deg. Hjelper for meg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye vann, mye bevegelse, linfrø, surmelk, svisker er jo nevnet, blåbær og druer, til og med massasje på magen kan hjelpe (start nede til venstre, opp til ribbeina, over under brystene og ned på høyre side). Man plukker opp litt av hvert når man jobber med eldre :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde magen ved like så den ikke blir treg hjelper det å spise kiwi. Veldig sunt og næringsrikt også. Om mage er virkelig hard så spis en kiwi hver morgen før du spiser mat, så kommer den seg. Jeg spiser nå minst to kiwi i uka og da slipper jeg problemet. Om jeg glemmer meg en stund så spiser jeg kiwi hver dag i tre fire dager så er den helt fin igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funket Dufalac (el) fint i forrige svangerskap. Du får kjøpt det på apoteket. Skal blandes med vann og smaker omtrent som sukkervann. Jeg tok det gjennom første trimester og var fin hele veien:-). Treg mage er plagsomt, i tillegg er det jo ikke bra å presse for mye. jeg har hørt at det øker risikoen for hemoroider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...