Gå til innhold

Tar dere allergimedisin under pollensesongen? Jeg er prøver..


hønetuppa ønsker barn

Anbefalte innlegg

Hei

 

Bruker vanligvis Aerius mot bjørkepollen.. Men en skal vel ikke ta allergi medisin når en prøver å bli gravid??

 

Hva kan en bruke som ikke er farlig?

Hva gjør dere somer gravide? Evt prøver?

 

Håper på svar!! begynner å kjenne det allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen og sjekk, jeg er ikke så ille mot bjørk, så kommer ikke til å ta det i år, men verre med gress, får sjekke med legen når den tid kommer, men ikke ta noe før du snakker med kegen din om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å holde meg unna tabletter, men enkelte øyedråper som spersallerg og nesespray er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,men sjekk ut HVILKE øyedråper og spray...jeg fikk nemlig ikke bruke mine vanlige...så fikk en dødshæslig spray som va tykk som kulturmelk,og øyedråper som ikke hjalp meg så mye...satser på en pollenfri vår i år jeg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen "gamle" allergitabletter jeg ikke husker navnet på sist som jeg har planer om å bruke denne gangen. Aerius og disse nye allergitablettene er det ikke forsket på enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid nå, og fikk beskjed om ikke å ta allergimedisiner da legen ville vente og se hvordan jeg reagerte i år, og evt gi meg noen trygge medisiner..

 

vet ikke hvordan det er i prøvetiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også Aerius-tabletter og fikk beskjed av legen at jeg ikke skulle bruke disse, men kunne bruke nesespray og øyedråper. Sikker lurt å sjekke om dine øyedråper og nesespray kan brukes. Tabletter tror jeg man generelt skal unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på det varmeste anbefale alternativ medisin. Har selv gått på store doser allergimedisiner tidligere i tillegg til kortisonsprøyte. Selv da måtte jeg holde meg innendørs på de tøffeste dagene.

 

Det eneste jeg gjør nå er å gå en gang i uken til fotsoneterapi, og er medisinfri for 3. sesong på rad!!!

 

Vet at det høres utrolig ut, men har man anledning skader det ikke å prøve. Veeldig vondt de første gangene, men så slipper det - og resultatet er absolutt verdt det.

 

Begynn så tidlig så mulig, helst før pollensesongen starter.

 

Andre får samme effekten av akupunktur, men det har ikke hjulpet meg. Har også forsøkt homeopatisk medisin uten suksess.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...