Gå til innhold

Tillskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møllers Total - dekker dette tilskuddet det vi trenger av folat og mineraler? Noen som vet?

(Möllers ToTal er den med en gul og en grønn tabelett ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møllers Total inneholder 200 mg folat pr døgndose, dette er halvparten av anbefalt dose for gravide. Regner med at det er greit med mineraler, der trenger du nok ikke ta noe ekstra tilskudd med mindre legen din sier det.

Skrevet

Takk for svar, Erisa!

Kan jeg få spørre hva du tar av tilskudd?

Skrevet

Jeg har nettopp tømt glasset mitt med folat, og da begynte jeg med slike Gravid-vitaminer som de selger på apoteket. Må ta omega-3 i tillegg, så jeg har kjøpt slik omega-3 kapsler fra møller.

Og så har jeg tenkt å bli flinkere enn jeg har vært siste uka til å spise sunt og godt:) I det siste har det vært mye snop her..

Skrevet

... når du snakker om å spise sunt, så får jeg litt dårlig samvittighet. Denne ventingen er vanskelig om man ikke kan unne seg litt snop ;)

Skrevet

Ja jeg vet! Har blitt vanvittige mengder snop i det siste! Og i dag er jeg så hormonell; superemosjonell! Prøver liksom å ikke tenke så mye på prøvinga nå, men så blør jeg litt, bare sånn littegrann, så jeg tror ikke det er tidlig tantebesøk, men kanskje festeblødning? Men jeg tør liksom ikke helt håpe på det heller, så da blir det bare kaos i hodet og jeg ender opp med å spise litt mer snop... Har kjøpt sånne sure drops fra bonbon, og de går fort unna!

Får bli flinkere etter påske:)

Skrevet

Jeg krysser fingrene for at det er et lykke treff som forårsaket blodningen.

Jeg går rundt og har vondt i magen og er oppblåst som bare det. Lurer veldig på om det er pga. alt snopet eller om det kan være noe annet ;) ... håper det for denne prøvingen tar alt for mye plass i hverdagen ;) ... har jo en annen jobb som skal gjennomføres også ;)

Skrevet

hehe, ja, det er ikke alltid så lett å konsentrere seg... jeg skulle liksom lese om EKG i dag, men det var mye kjekkere å bimme enn å være flink student, ja!

Når har du IKM, og hvor lenge har du prøvd?

Skrevet

Jeg har IKM 14. og har er i min 1. PP (i alle fall som vi har jobbet intensivt for ;).

Hva med deg?

Skrevet

.. ufff, ble mye skrive feil her, men håper du skjønner hva jeg mener ;)

Skrevet

Vi begynte å prøve i desember, ble gravid i januar, mistet 24.februar. Tror jeg hadde eggløsning forrige søndag eller deromkring, så IKM er kanskje mellmo 1. og 4. april. Men jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på de datoene. Kommer nok til å teste 1-2 ganger i uka fremover, kjenner jeg meg selv rett... Sist gang merket jeg at jeg var gravid før IKM, var kvalm i to dager før jeg testet positivt, og ifølge ul var det før uke 4!

Huff, dette er nesten litt for spennende! Må være fælt å gå lenge før det klaffer, i alle fall hvis man har det slik hver pp!

Skrevet

Ja, jeg ser det er mange som har prøvd lenge - så vi får bare håpe at vi er heldige!

Jeg regner med at IKM er mellom 7.-8. april, - er ganske stabil, men har ikke testet når EL faktisk.

Jeg håper uansett at hvis jeg må vente en stund før det klaffer, så må jeg gjøre noen vesentlige inngrep hva gjelder tålmodigheten min. - Fokusere på noe helt annet rett og slett, før jeg blir nervevrak ;))

Skrevet

Hehe, ja det kan vi vel håpe på begge to:)

Men nå kan vi jo først håpe at vi er så heldige at vi får det til med en gang da! Du har vel el i disse dager, da, kanskje?

Tror jeg sier natta nå, jeg, prøver å ikke snu døgnet for mye her:) Kjekt å prate med deg, lykke til med prøvinga videre:)

*nattaklem*

Skrevet

Sov godt! ... og masse lykke til!

Dette skal vi dra i land raskt og effektivt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...