Gå til innhold

Easywalker eller OTH urban jungle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lyst på en nr2 vogn som skal brukes mest til mitt største barn. Skal brukes mest til og fra barnehagen på grusveg. Også litt til shopping. Om fotbrettet ikke er regulerbart, så gjør det ikke så mye siden det blir lite soving i vogna. Det blir mest en transport-vogn. bør tåle litt ulent terreng også. Lurer derfor på om låsemekanismen er god nok til litt turer i skog og mark? Har hatt 4 firhjulinger, så det hadde vært morsomt med 3-hjuling med svinghjul denne gangen.

Egenskapene jeg legger mest vekt på er god demping/komfort på grusveg, lett å trille, lett vekt og design. Hadde også vært pluss om vogna tåler litt regn. Syntes Easywalker og OTH ser fine ut (har bare sett de litt på avstand, ingen her på landet som fører disse vognene). TFK er helt uaktuelt, den har altfor stor ruvende kalesje og er litt for tung, jeg vil ha en lett (!) nr 2 vogn med god demping.

Noen som kan anbefale vogn (også andre vogner som oppfyller mine krav)? Og hvor mye må jeg gi for disse i Norge eller ved å bestille fra utlandet? Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, glemte å spørre om hvordan OTH Moutain Buggy oppfører seg på eks shopping? Er den like tung å manauvrere i butikker som en myk 4-hjuling, eller er den lettere? Kommer egentlig litt ann på hvor god låsemekanismen på svinghjulet er, om jeg heller burde hatt en med fast forhjul istedet!

Skrevet

Jeg synes OTH er desidert best av disse to :-) Den har mer fjæring (spes. 07modellen), ser nettere ut, er lettere å trille (EW er stivere) og jeg synes den er penere å se på. Rygglengden tror jeg er ganske så lik da, begge er romslige i sittedelen og knallgode vogner, men jeg synes OTH er suveren både på shopping, bytur, i skogen og på grus/snø/slaps og møkkaføre :-) Min aller beste vogn noensinne!

Skrevet

Dette høres bra ut! Hvilke vogner har du hatt før? Og det var vel den med svinghjul du mente? Det er god på slaps/snø også?

Skrevet

Åh, hvor skal jeg begynne, hehe? Har hatt div. Quinny (Buzz, Speedi, Zapp), Teutonia (Y2K, Mistral bl.a.), EW Classic, Carena, Graco, Brio osv :-)

Mener den med svinghjul ja, OTH Urban Jungle (den med fast hjul heter Mountain Terrain) og jeg synes den er ypperlig på alt slags føre..! Har en kombivogn som sovevogn i bhg og den sliter jeg forferdelig med å manøvrere i snø o.l. Men OTH'n vipper jeg bare opp på forhjulet på helt håpløse partier, så pløyer jeg meg frem uansett, helt suveren :-)

Skrevet

Og forresten så koster den litt over 5000 om du bestiller fra www.storkene.no, eller du får den litt rimeligere fra www.babyjungle.nl..! SYnes ikke det er så ille for verdens beste vogn ;-)

Skrevet

Av desse to ville eg valgt EW, hvis det er Classic du tenker på. Har kun prøvekjørt dei. Begge er gode og kjøre, men OTH har breie hjul og framhjulet kan kun låsast bakover (som fører til mindre stabilitet). EW er liten, lett (7kg), enkel og pen.

Skrevet

Ville helt klart valgt OTH urban jungle. VAr så utrolig fornøyd med den vogna, solgte den kun fordi vi trengte søskenvogn. Blir nok en ny OTH til nestemann med tiden.

Den tåler fint å gå på litt skogsvei, men vær obs på at alle trehjulinger (også de med fast forhjul) kan bli litt ustabile om du triller dem sånn at de heller mot siden (altså som på tvers i en bratt bakke om du skjønner). Vi har gått mye på ulendt terreng, og låsemekanismen har tålt det veldig bra.

Men klart man bør tenke litt på hvordan man behandler vogna.

Har også gått mye på traktorvei/skogsvei og det fungerer veldig, veldig bra.

Inne på kjøpesenter er den helt fantastisk å trille, noe HELT annet enn en firhjuling.

Vogna tåler en del regn ja, skal være helt vanntett.

Har ALDRI opplevd den som ustabil selv om framhjulet ikke er låst framover...

Synes for min del EW classic blir litt tung å trille iforhold i og med at hjulet ikke kan svinge, og synest heller ikke den virker noe mer stabil....

Uansett har OTH en mye bedre sittestilling, EW ,både classic og sky, sin sittestilling er litt for mye tilbakelent.

Men gode vogner er de begge to

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...