Gå til innhold

skal jeg si 4+6 eller 2+6 uker på vei...


Mitzy

Anbefalte innlegg

Da jeg regner fra siste mens så er jeg 4+6 uker på vei. Men befruktingen skjedde jo ikke før 14 dager etterpå så da er jeg jo egentlig ikke mer enn 2+6...

Føler liksom at det er litt rart og si 4+6 da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Du regner fra første dag i siste mens, så du er 4+6 fullgåtte uker, eller i 5. uken. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier 4+6, går ut i fra første dag i siste mens, så vet man at fosteret alltid ligger ca 14 dager bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whii:) Da hørtes det jo ut som jeg var mye lengre på vei da:) Ha jeg skal ta ultralyd og sånn ved 4 mnd. Er de da 2 mnd og 3 uker til det da?Dårlig tid jeg? neei..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet godt hva du mener, ultralyd har man vel mellom uke 16-19.. Så kommer litt an på hvor mye sykehuset du får fødeplass på har å gjøre.

Man kan også bestille en priv UL fra uke 6, da ser man ikke så mye, men får bekreftet at hjerte slår hvertfall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så vansklig og få plass der. Ikke til UL. Jeg vil nok ha det senest 16 uker . Så fremt ikke noe skjer da:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. jeg hadde en MA i spet i fjor, detfor hadde jeg en ekstra tidl UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 18 uker er vel 4mnd... jeg har allerede hatt UL jeg, på mandagen. Fikk se et bankende hjerte. Men sidenjeg blør litt nå skal jeg på UL igjen mandag. Jeg er 7+2 idag...i uke 8 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. masse lykke til, men han jeg var på UL hos sa at det er mindre enn 15% sjanse for SA eller MA når man har sett ett hjerte slå....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre og tær for deg:) Du er kommet en del lengre enn meg du:) Spennende!

Du må si hvordan det går hos legen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vær det, jeg prøvde meg på en spansk en når jeg var på kontroll nå, fast legen min var sykemeldt, så det var en vikar.. Så jeg sa at fastlegen hadde lovt at han skulle forsøke å skaffe meg en tidl UL på Ullevål :-) ( noe som ikke er helt sant) og hun vikaren trodde meg jo og ringte ned, men NEI, man får ikke noen tidl UL dekket av staten uten at det er noe blødninger eller liknende før man har hatt 3 MA eller SA...

Men det var verdt forsøket....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...