mamma'n til bitteliten Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Min skjønne lille tulle på 3,5 uker knirker noe innmari på natta! Noen ganger har det klar sammenheng med luft som skal ut, mens andre ganger er jeg mer usikker. Det kan foregå over flere timer, begynner når jeg legger henne i vogga og når jeg tar henne opp roer hun seg vanligvis med en gang. Dette går ut over mammas søvn, og jeg lurer på om det er flere med knirke- babyer her som vet noe om hvorfor? Det virker ikke som det plager henne så veldig, heldigvis, men er det noe jeg kan gjøre? Det er utrolig skjønt også da ... bare litt slitsomt hele natta Ellers er hun veldig rolig og virker fornøyd.
Lille søtnos Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Vet ikke om det er det du mener, men virker det som om hun presser litt? Jenta mi gjorde det i nesten 6 uker. Jeg fikk helt vondt av henne for det virket som om hun slet. Var som en slags pressing, men det kom ikke nødvendigvis noe i bleia av den grunn. Det kunne skje når som helst på døgnet, men om natten er det selvfølgelig mer slitsomt. Vi hadde mange våkennetter pga dette. Hos oss bedret det seg betraktelig når jeg kuttet ut melkeprodukter. Ellers roer de seg jo ofte når de får være inntil mamma eller pappa som du nevner, men ammer du ville jeg prøvd meg frem i forhold til eget kosthold.
mamma'n til bitteliten Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2007 Takk for svar. Innimellom høres det litt ut som pressing, men ofte er det rett og slett bare "knirk" også. Det med kosthold har jeg tenkt på selv, blant annet bruker jeg ikke melkeprodukter og er i det hele tatt veldig forsiktig. Kuttet du ut alt av meieriprodukter, som ost? Synes også det er rart at det stort sett foregår på natta, på dagtid sover hun som en engel.
meg og jentene Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Jeg har ingen gode råd, men jenta mi knirket også fælt de første ukene. Både mens hun var våken og mens hun sov. Gikk over av seg selv. Men hun fortsatte å "bråke" med andre rare lyder om natta, så hun flyttet på eget rom da hun var 3 mnd, for at jeg selv skulle få sove bedre.
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Ingen tips her heller dessverre... Men jenta vår på 6 uker knirker også på natta - knirking og diverse andre trykke/stønne-lyder. Dvs nå skjer det mest fra 4-5 om morgenen og utover - gjerne med 45-60 min mellomrom. Hun sover som regel godt før denne tiden på døgnet. Jeg har lurt litt på hva det er for noe ja...er det noe jeg kan slutte å spise for at hun skal sove rolig litt lenger så kutter jeg gjerne ut gitt!
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Jenta vår på 3 uker knirker også Både dag og natt. Jeg ammer ikke,hun får kun mme så her i gården er det ikke mitt kosthold det går på hvertfall.
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Knøttet mitt knirket noe innmari de første 4-5 ukene, men må innrømme at jeg valgte å sove og bare stå opp når han var sulten...ofte var jo knirkingen mens han sov, og når han har vondt i magen pleier han å kave i tillegg til å knirke, så jeg har i grunnen bare gått ut i fra at det må ha med den lette søvnen til nyfødte å gjøre. Jeg leste et sted at babyer sover veldig lett de første ukene de lever og derfor ofte lager mye lyder i søvne Nå har i hvertfall knirkingen gitt seg veldig - nå er det bare kavingen igjen når han jobber med å tømme tarmsystemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå