Gå til innhold

Blomman, Expat eller noen andre med erfaring!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi ikke lyst og krangle mer med amminga. Orker rett og slett ikke lenger. Er så slitsomt og aldrig vite om hun fått nok mat i seg eller ikke, og gå runt og være bekymret for om hun har lagt på seg ordentlig eller ikke fra gang til gang vi er og veier.

Da er det viktigste at hun får mat i seg og ikke om hun får mm eller mme har vi kommet frem til.

Men det jeg nå lurer på er. Hvordan gå over fra pupp til flaske? Er det bare og begynne med flaske og så se til og få pumpet meg når jeg merker jeg begynner og få spreng? Kommer jeg i det hele tatt få så mye spreng? Har jo hatt litt lite melk i det siste da så.?

En annen ting jeg lurer på er, hvor ofte gi malt i mme om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søte deg, ikke stress med ammingen! Det er helt rett som du sier, at det viktigste er at barnet tar til seg næring, ikke om det kommer fra deg eller pulver...

Vi var ganske tidlig med å introdusere flasken, og snuppa tok den med en gang. Jeg begynte med å gi en flaske mme om kvelden, for hun ble ikke ordentlig mett med bare mm. Fortsatte med kombinasjon av mm og mme helt til hun ikke lenger vistre interesse for puppen.

Hvis du ønsker å fortsette ammingen bør du nok legge henne til så ofte du orker og evnt pumpe ved behov, for å opprettholde produksjonen.

Lykke til, da!

Skrevet

Hei!

Godt å ta en avgjørelse!

Først og fremst anbefaler jeg at du finner flaskeposten.org, og leser deg litt opp der. Der finner du alt om hva slags mme, malt og alt mulig.

Avvenning finner du her:

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=16

Lykke til!

Håper dette gjør ting lettere for dere!

Skrevet

Nå har Michelle fått flaske siden igår ettermiddag.

Og idag er hun en helt annen baby. Smiler og er fornøyd og bare koser seg. =)

Så jeg angrer så langt ikke på at vi valgte og la henne bli flaske baby. Som sagt tidligere så er jo det viktigste at hun får i seg nok mat/næring. Og det fikk hun jo ikke fra puppen min hvertfall.

Er så godt og se henne så fornøyd som hun er nå. :-D

Igår føltes det veldligt slitsomt og gå over til flaske og slutte amme. Men idag ser jeg mye lysere på det, etter og ha sett hvordan det hjelper Michelle. Selv om det selvfølgelig er et sårt emne og jeg ikke akkuratt gleder meg til og måtte forklare for allt og alle at vi har sluttet amme. Men men. Går sikkert greit det og.

=)

Skrevet

Vel, ingen kan si at du ikke forsøkte... Dårlig samvittighet har man alltid for noe. Hadde du gått rett på flaske så kanskje hadde du følt ting da også.

Kos dere nå sammen! Si at ammehjelper sa det var greit når dere strevde sånn... Mamming er viktigere enn amming!

Forøvrig, venninna mi hadde det slik som du med den første, og alt ble bedre med flaske, nå med den andre så går ammingen på skinner og gullet har store bollekinner... Barn er forskjellige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...