Gå til innhold

Må man "kurere" soppen?

Anbefalte innlegg

Altså, jeg tror jeg har sopp, og mener det har vært der fra fødselen omtrent (hadde sopp i underlivet). Nevnte det på sykehuset, for legen på helsestasjonen, og for helsesøster, men de vil ikke sjekke og gir ingen hjelp.

Gutten min er hvit på tungen, og jeg har smerter i brystene, tja, "ilninger" etter amming, og mellom amminger.

Gutten min spiser godt, så det ser ikke ut til at han er plaget av det. Det gjør jo vondt for meg, men nå er han straks 3mnd, og jeg kan nok fint holde ut 3 mnd til, og da blir det jo mer annen mat på han etterhvert.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8749741-m%C3%A5-man-kurere-soppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har plager bør dere behandles (begge måå behandles om det skal være noen vits) Siden du har sopp flere steder er det anbefalt med systemisk behandling med diflucan - baby med mycostain mikstur.

Dytter op link ang behandling av brystbettenlse -nedesrt i artikkelen står det om soppbehandling

se og ammehjelpen.no

Lest linken, og inne på ammehjelpen (og innlegget om puppebiting, hehe, glad han ikke har tenner ennå:).

Hadde sopp i underlivet i svangerskapet, visste ikke om det selv, men ble oppdaget da de tok celleprøve. Var "rikelig", som de sa, så huden der ble sprø og revnet mye. Tok 1-pilles canestenkur + smørte i noen uker med canesten. Ser mye bedre ut i alle fall, men kjente ikke noen plager den gangen, så vet i prinsippet ikke om det er borte i underlivet nå heller.

"Systemisk behandling med diflucan", det kan du godt utdype litt. Er dette mikstur som babyen skal svelge, og jeg skal smøre på brystene flere ganger om dagen i en ukes tid?

Gutten min har allerede hatt en antibiotika-kur, fikk mageplager og urolig søvn - så har ikke lyst til å sette han på en ny slik kur, hvis ikke det er helt nødvendig.

Har også vasospasmer (brystknoppen blir helt hvit og verker). Synes dette er vondere enn soppen.

Diflucan er en pillekur (til deg). I tillegg til den får du vel en salve du skal smøre brystvortene med etter hver amming (max 8 ggr pr dag) og en mikstur du skal smøre i munnen på baby.

Husk å skifte engangsinnlegg etter hver amming (ikke bruk ull)

systemisk behandling vil si at du bør ta en behndling med diflucan kapsler - altså at hele systemet ditt innvenedig blir behandlet. Baby behøver ikke svelge mye mikstur. 1ml x4 evt o,5 ml 8

vasospasmene dine kommer nok av soppen - blir soppen borte forsvinner smertene av vasospasmene også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...