Gå til innhold

sambo vil ha barn, men er ikke så engasjert... (samme som på 'Snart klar')

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Sambo og jeg har blitt enige om at vi vil prøve å få barn, men ikke bestemt helt når vi skal starte prøvingen. Muligens innen et år. Jeg er utrolig glad for dette, da jeg har vært mer utålmodig enn han. Vi er begge passert 30.

Det som nå irriterer meg er at han aldri snakker om det, tar aldri opp temaet. Det er alltid jeg så må ta det opp. Begge har jobb, men leier en bolig og vil muligens kjøpe et sted å bo før vi får barn . Men han snakker aldri om dette heller uten at jeg tar opp temaet. Merker jeg blir super irritert av dette. Velger å være anonym her og håper det er greit.

Ønsker gjerne synspunkter fra dere! Godt å få det ut her..

Fortsetter under...

Det er ikke lett å forstå seg på disse mannfolka. Mulig at han ikke tenker så mye på det, siden det virker langt fram i tid. Eller så kan det jo hende at han føler at han gir deg for mye forhåpninger hvis han tar det opp, eller at han fortsatt er litt usikker.

Det hadde sikkert vært fint om du tok det opp med han. Fortelle han hva du føler når det alltid er du som må ta det opp, og spørre hvorfor det er sånn. Da finner du ut hva han tenker, kanskje han ikke tenker over det en gang.

Eller så kan du være tålmodig og ikke si noe om det på f.eks to mnd. Da kan det hende at han tar det opp til slutt. Jeg tror at mannfolka ofte føler seg presset og at de ikke har noe de skulle ha sagt. Ved at vi ikke sier noe på en stund så føler de seg kanskje mer med på hva som skjer. Jeg vet ikke jeg altså, er bare min lille teori;-)

Masse lykke til!

Er samme greia her, men tror det er fordi jeg prater så mye om det at han aldri får sjansen til å ta opp temaet.. :o) Det eneste han kan begynne å snakke om er navn, hvis han har hørt noen han liker, og biler da... :o)

Ok å være anonym så lenge man ikke slenger dritt ;)

Jeg tror de fleste mannfolk ikke er så opptatt med dette med svangerskap før babyen nesten er ute. Nå har jeg ikke vært gravid selv, men jeg har denne oppfatninga fra folk jeg kjenner. Og så tror jeg vi jenter har en ufattelig trang til å prate om sånne ting, drømme oss bort og lage planer. Kanskje typen din er sånn som min at han ikke helt tenker over ting før de skjer? Jeg håper han kommer mere med på banen når du er blitt gravid, men jeg skjønner så godt at det er frustrerende når gutta ikke vil prate.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...