Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Hei.. har hørt om Persona computer, hormonfri prevensjon.. er et apparat som finner ut av syklusen via urinen noen ganger i mnd. Noen som vet hvilket firma som selger dette? Evt.positive/neg.erfaringer med det? Vurderer å kjøpe et sånt apparat..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Hadde en slik en for noen år siden. Jeg har ikke fått den til å fungere. Det ble aldri noe system på det. Det var ganske mange tester i løpet av den første mnd. Jeg kjøpte min på apoteket. Det er mulig at de har endret på de siden den gangen. Tror det er 7 år siden jeg hadde en slik.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Ja, jeg har brukt persona. Det er ganske greit egentlig, man trykker på en knapp morgenen etter at man har fått mensen, også er det en slags skjerm som teller dagene i syklusen, og en lampe som lyser gult når man skal mate computeren med en urinprøve. Den første måneden er det 16 prøver, dvs. to pakker testpinner, senere måneder er det bare 8. Man tester dag 6, altså i slutten av mensen, også fra da 10 til og med 16, sånn var det iallfall med meg. Det kommer opp et eggløsningssymbol når man har eggløsning. Man har grønne dager under mensen, og noen dager til hvis man er heldig... Så er det en lang periode med røde dager, til ett par dager etter eggløsning, hvorpå det så blir grønne dager igjen. Det er viktig å mate computeren med de urinprøvene den ber om, ellers får man fryktlig mange røde dager, og det hele blir bare en dyr og omstendelig måte å bruke kondomer på... Dette opplegget baserer seg på at det finnes sikre perioder... Gjør det egentlig det??? Har lest at eggløsning egentlig kan finne sted når som helst, til og med under mensen, og kan utløses av samleie??? Jeg slet med fryktelig mange røde dager når jeg brukte persona. Fra dag 6 til 20 eller noen sånt. Da ble det til at jeg etterhvert begynte å ha ubeskyttede samleier på røde dager mellom mensen og dag 11 fordi jeg visste at eggløsningen brukte å komme på dag 16-17. Det gikk jo bra, men det var mange innbilte svangerskap ut og gikk med meg på den tiden... Det blir jo fryktlig dyrt etterhvert med både testpinner, og graviditetstester! Så, egentlig passet kanskje ikke denne prevensjonsformen for meg, men jeg kjenner folk som er veldig fornøyd med persona!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå