Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 24. mars 2007 #1 Del Skrevet 24. mars 2007 Var hos jordmor tirsdag 20 mars, og fikk da beskjed om at blodtrykket mitt var litt høyt så hun ville ha meg inn til sjekk på ullevål. Fikk time på poliklinikken onsdag 21 mars klokken 13:30 Fleipet litt med mannen min om at vi kanskje skulle ta med baggen sånn i tilfelle....jaggu godt at vi faktisk gjorde det :-) Fikk målt blodtrykket på Ullevål og det var økt enda mer siden tirsdagen. Kom inn og fikk ultralyd, legen målte Camilla flere ganger, sikkert 6-7 ganger, ble litt nervøs av det jeg da. Fikk beskjed om at hun var 20% mindre enn normalt og at de nok ville sette meg igang i løpet av et par dager om ikke ting gikk av seg selv. Fikk jo litt sjokk jeg og mannen min hehe Han tok en telefon opp til føden og der var det masse ledig plass så da sendte han oss opp dit med en gang med ny beskjed: dere drar ikke herfra før dere er blitt foreldre...trodde jeg skulle tisse på meg hehe Kom opp på mottaket og ble sjekket. Hadde 2 cm åpning og ganske moden. Legen tøyde og fant ut at han likegodt skulle ta vannet. Da var klokken 15 Klokken 16:30 ble jeg satt på drypp, og fikk greie rier nokså med en gang. Ikke så altfor vonde og tenkte pyttsann dette var jo ikke ille...hva jeg skulle visst hehe klokken 19 målte jordmor meg igjen og jeg sa til henne at om du sier 3 cm nå så altså....joda 3 cm!! tyyypisk...ja ja ikke så mye å gjøre med det. Forsøkte litt lystgass, noe som var forferdelig morsomt de to tre første riene, men så ble jeg skikkelig kvalm og dårlig og måtte gi opp den....synd for jeg likte smertelindringen den gav. klokka 22:15 skulle hun igjen sjekke åpning...7 cm. Kjempefint det. Spurte om å få gå på do, var jo lenket fast med drypp og ctg hele tiden, fikk gå en tur på toalettet. Kjente at det ikke var helt behagelig å gå på do så jeg gjorde meg raskt ferdig og gikk tilbake i sengen. Jordmor spurte om jeg ville ha epidural men jeg sa jeg kunne se det litt ann :-) Neste rie så kjente jeg pressetrang...det var jo bare 5 minutter siden hun målte 7 cm så jeg tenkte at dersom ikke jeg skal presse nå så må jeg ha epidural. Ba mannen min ringe på jordmor. ei anna jordmor kom midt i neste voldsomme pressrie som jeg forsøkte å motarbeide...så jeg sa bare at dersom jeg ikke skal presse ut denne ungen nå så må jeg ha epidural hehe Jordmor kom inn igjen og sjekket åpning...joda full åpning!! Så da var det bare å sette igang med jobben gitt. de regnet at fødselen tok totalt 4,5 timer (regner fra 3 cm åpning) og det er ganske kjapt, Spesielt ettersom jeg ble igangsatt. Revnet noe innvendig og litt utvendig men for det meste overfladisk. Vet ikke hvor mange sting som er sydd men er ikke så ille lenger. Fikk Camilla på magen med en gang og hun begynte å smatte og suge på fingrene sine med en gang...skrubbsulten :-) Bæsja utover hele meg gjorde hun også Ammingen går kjempefint! Spiser masse og jeg har fått stoooore mugger hehe, skjønner ikke at det går ann jeg :-) Hun er så søt og snill og selvfølgelig verdens nydeligste! Stooor takk til alle de flinke jordmødrene på føde B og pasienthotellet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8748999-samsyns-f%C3%B8dselshistorie-lang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 24. mars 2007 #2 Del Skrevet 24. mars 2007 Gratulerer så masse!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8748999-samsyns-f%C3%B8dselshistorie-lang/#findComment-8750770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå