Gå til innhold

hjemme fra jobb idag med suuuuuper dårlig samvittighet!! :(


cowboylaila

Anbefalte innlegg

det var sånn hælvetes kjør på jobb i går , jeg sprang og sprang og stressa. (er sykepleier på sykehus). Vi var underbemanna og hadde et veldig tungt belegg med veldig syke pasienter. Fikk ikke tid til å spise engang.

 

Inatt fikk jeg ikke sove for jeg enda var så stressa etter jobb.... Jeg var skikkelig sliten i utgangspunktet. Er så trøtt for tida og trenger mye søvn.Er 6+6 idag. Derfor så ringte jeg og sa at jeg ikke kom på jobb.

 

Er jo ikke syk derfor gnager samvittigheten. Også på en lørdag, er jo umulig å få tak i folk da...Men jeg tror ikke det hadde vært så sunt for den lille at jeg dro på jobb uten søvn til ei smekkfull avdeling...Har mest bare lyst til å ringe og si at jeg ikke kommer imorgen heller og sove skikkelig ut. Ganske tungt å jobbe turnus 100% når en er gravid..

Hva synes dere? Burde jeg stått på og dratt på jobb? Helt ærlig.! Bruker noen av dere egenmelding på det grunnlaget av å bare være "sliten og trøtt" ??

 

vennlig hilsen meg :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg støtter deg fullt og helt!

Jobber som pleiemedhjelper selv og vet godt hvordan det kan være... Ta vare på deg selv! Det er kjempeviktig! Ta det med ro nå i dag, slapp av og nyt det fine været (hvis det er fint vær der du er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at nå er det du som er viktigst, og ditt hovedansvar er å ta vare på deg selv og spiren din. Jobben må komme i andre rekke nå. Så du gjorde det riktige, ikke få dårlig samvittighet!

 

Håper du får en videre fin helg :-)

 

Klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var kjempemye borte fra jobb i forrige svangeskap, var deltidssykemeldt fra uke 9, og blei sykemeldt helt fra ca 7.mnd.

hadde kjempedårlig samvittighet, og sjefen ga meg dårlig samvittighet og.

var plaget med vonde kynnere fra uke 13 ca, og det holdt på helt til jeg sykemeldte meg, da ga det seg helt:)

jordmor trodde at jeg kom til føde fortidlig og, var derfor jeg ble sykemeldt, men da alt roa seg så endte jeg opp med å gå 4 dager over tida:)

jeg har også en jobb hvor jeg står og stresser mye, det er ikke bra for baby i det hele tatt:)

skjønner godt at du har dårlig samvittighet, men det må du ikke ha:)babyen er jo 1.prioritet, ikke jobben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du må lytte til kroppen og gjøre det du synes er best. Det er det bare du som vet. generelt synes jeg folk har alt for lett for å bli sykemeldt under graviditet. kjenner flere som fra dagen de fikk positiv test snakket om når de skulle sykemelde seg. Utnytter man systemet tror jeg etterhvert disse godene vil forsvinne. til deg victorias secret så synes jeg det høres ut som om du trengte tid til å slappe av.... Kanskje snakke med sjefen og få tilrettelagt jobben litt bedre???? det har de plikt til å gjøre....

Lykke til videre!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at mange bruker graviditeten i seg selv som unnskyldning for å være hjemme fra jobb. Liker ikke det jeg heller! Dette er første dagen jeg er borte fra jobb etter at jeg fikk vite at jeg er gravid så jeg tror ikke jeg er den største synderen akkurat.

 

Men nå føler jeg meg sååå mye bedre! :) Har sovet lenge, ligget på sofaen og lest, vasket vinduene i stua og gått en tur med samboeren min og hunden vår. (Var litt redd for å treffe noen fra jobb da,men....)

 

Idag skal jeg lage fisk og masse grønnsaker til middag.. mmmm :) Jeg trengte en fridag! Var skikkelig sliten. Har jobbet hver dag siden tirsdag og skulle holde det gående til mandag egentlig. Men nå håper jeg at det blir ei stund til neste gang jeg "skulker" jobben. Trives jo kjempegodt til vanlig, er bare en vannvittig tøff periode med mye trykk nå. Tror ikke jeg gidder å ha dårlig samvittighet lenger.... Men skal på jobb imorgen! Vet at mange kommer til å lure hvorfor jeg kun var borte en lørdag, men de skjønner det vel når nyheten er sluppet. :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du føler deg bedre! Høres ut som at det var lurt å ta fri en dag!

 

Håper du får et par fine dager på jobb nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...