Gå til innhold

kan man bade i badekarret?


Flættfrid har to prinsesser

Anbefalte innlegg

jeg er 7+3 og vi har akkurat kjøpt ett hus med badekar.. Har så lyst å bade, vet at jeg kan det senere i sv skapet, men jeg synes å huske at i "gamle" dager ba de kvinnene som hadde uønskete graviditeter å ta ett bad...????

 

Anyone?

 

Er jet helt på jordet???=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror nok du trygt kan bade, men har lest at etter slimproppen er dannet så er det helt trygt, for da beskytter den for bakterier opp til livmora osv.

nå husker jeg ikke helt når slimproppen er "ferdig", men mener å huske det tar et par uker.

det som evt. er farlig ved bading er jo at det er skittent vann med masse bakterier osv, men bading med rent vann i badekar går nok helt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte grier=) Lurer på hvor jeg har det fra at det er farlig tidlig i sv skapet... hm.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at man ikke skal overopphete fosteret de første tre månedene. Boken nevner både badstu og karbad. Så jeg ville nok ikke tatt så varmt vann i badekaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med det gamle kjerringrådet er nok rett etter sex eller noen dager etter for å skylle ut sæden. Når man først er gravid er det ikke farlig :-)

 

Og det med å skylle ut sæden for å ungå graviditet er nok ikke prev. råd nr 1 heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ha for varmt vann nei... Jeg visste egentlig også dette med overoppheting, men kunne ikke se at jeg kunne komme i en sånn situasjon noen gang under svangerskapet. Og så var jeg på besøk hos noen med badekar i helgen - klarte ikke å få vannet passe temperert, men tenkte at det gjorde ikke noe, jeg var jo så kald! Etter 5-10 min måtte jeg bare stå opp igjen, for jeg ble så varm... Først da jeg hadde kledd på meg ble jeg skikkelig kvalm :( DA kom jeg på det - gjett om jeg engstet meg resten av kvelden. Skal ikke gjøre det mer...

 

Men et bad i lunkent rent vann er sikkert bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...