Gjest Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Har inntrykk av at de fleste her på 35+ har flere fra før og føler meg litt alene :o/ Jeg er 36 når babyen kommer i okt/nov. Var ikke aktuelt å tenke barn for meg før jeg fant "Mannen i mitt liv" og da jeg var godt over 30. Nå er vi så glade over å ha fått det til (og det i prøverørskø) etter 2 1/2 år med prøving og en SA. Det kan jo være ulempen med å vente; at det kan være tøffere å få det til. Men for meg var det viktigst å finne Mannen min først. Heldigvis dukket han opp i tide ;o)
Leoness Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Hei. Jeg er også 1.gangs, og er blitt 34 når barnet kommer i oktober (29.). Da skal vi jo ha barn ca. på samme tid jo Har samme tanker som deg, at de fleste på vår alder har barn fra før, så har også savnet noen i samme situasjon som meg. Bor i Bergen jeg da, hva med deg?
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Jeg har bursdag i april og blir da 37, når 1. barnet kommer - Du er IKKE alene :-)
Delta67 Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Du er absolutt ikke alene. Jeg er 39 år og venter mitt første i begynnelsen av september. Har vært i samme forhold i 14 år, men for oss har tanken på barn bare ikke vært der før jeg rundet 37 år. Det tok oss 1 1/2 år og 2 SA før denne graviditeten som nå snart er 17 uker. Vi begynner derfor å tro at det skal gå bra denne gangen. Har forresten ei venninne som er 42 år og venter sitt første barn. Bedre sent enn aldri!
coscos Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Her er jeg! 35 år (71-modell) og har termin 4. mai med førstemann. Først var det fokus på utdannelse, så ønsket jeg å jobbe noen år, og så måtte jeg jo finne en mann som jeg ønsket å dele resten av mitt liv sammen med :-) Så ja, da går jo tiden, og når man først har lyst på barn, så er det ikke bestandig at de kommer som bestilt. Gleder meg hver dag over denne graviditeten, tenker stadig over hvor heldige vi er og hva vi får oppleve!
Papegøyeblomst Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Hei alle sammen, slenger meg på denne! Jeg er førstegangs, og har fyllt 35 da jeg blir mor i slutten av august... Er enslig, men barnefaren er en eks, og en god venn av meg fortsatt.. Dette var langt fra planlagt, men jeg tenkte at "det er nå eller aldri"...Særlig på "snart alenemor"-debatten har jeg inntrykk at alle er veldig unge, og har liksom ikke noe til felles med dem som klager over at de må sitte alene på lørdagskvelden fordi vennindene vil feste, etc.. Skal på første ultralyd torsdag neste uke, og er kjempespent på om alt er ok der inne... Bra å vite at det er flere av oss "modne" som er førstegangs!
tralletonetroll Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Hei! Jeg får slenge meg på jeg også. Jeg rekker faktisk å få barn i trevdeårene.. Så dette blir vel min første og siste :-). Og til pinseline: Jeg er også enslig og føler som deg at jeg har lite til felles med de som finnes på "snart alenemor" og slike forum. Jeg holder meg her hos de modne, flotte damene :-).
Papegøyeblomst Skrevet 24. mars 2007 #8 Skrevet 24. mars 2007 Det var fint å høre, "Enestående", da holder jeg meg her inne fremover... Er som regel innom skravlesiden og 2.trimester også.. Men jeg har inntrykk av at der tar alle det som en selvføge at man er gift eller har samboer... huff, mener ikke være av den sytete typen, det var bare så digg å endelig finne noen likesinnede innpå her... Har liksom ikke tenkt på meg selv som en i "moden alder" før, men i forhold til det å føde barn er jeg vel det.... Ønsker god lørdagskveld til dere alle, - her blir det tv, surfing på nett, strikking av babytøy og bleking av hår... Klem fra
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 24. mars 2007 #9 Skrevet 24. mars 2007 Ikke alene, nei! Vi venter vårt første barn i november - og jeg fyller 38 i september. Jeg fant heller ikke mannen i mitt liv før jeg var godt over 30:-) Vi har vært prøvere siden oktober og hadde en SA i desember - er nå 5+2 med en god følelse og krysser fingrene for at spiren sitter denne gangen! Moro at vi er så mange modne førstegangsfødene her - med eller uten mann!
A.C.G. Skrevet 24. mars 2007 #10 Skrevet 24. mars 2007 Jeg slenger meg på jeg også... Blir første fødte på meg og, vi venter en jente... (utenom tvillingene våres som vi er fosterforeldre til) Jeg rekker kansje å fø før 40 års dagen min (om en mnd) Er samboere var over 30 år før jeg fant han som skulle bli far til mine eventuelle barn jeg også.. men ting tar tid.. så nå endelig skal jeg bli mor.. Når det er sagt så ble vi fosterforeldre i sommer og vips en mnd etterpå ble jeg gravid.. Kjekt at jeg ikke er alene om å være førstegangs i så høy alder..
sara66 Skrevet 24. mars 2007 #11 Skrevet 24. mars 2007 Hei, Jeg er også en godt modnet førstegangs gravid - er rundet 40, men føler meg ikke gammel. Har ikke vært aktuelt å tenke på barn før drømmemannen dukket opp for et par år siden, - men nå gleder vi oss vilt! Tror det er mange som er førstegangs i godt voksen alder, - og snart kommer det forhåpentligvis noen flere fra "over 35 og prøver" )
A.C.G. Skrevet 24. mars 2007 #12 Skrevet 24. mars 2007 Hei Sara, jeg føler meg absolutt ikke gammel jeg heller, men kontra flere av mine venninner som har barn på over 20 år så høres jeg bare gammel ut.. Jeg begynner bare litt seint, når har du termin da?
tyty Skrevet 24. mars 2007 #13 Skrevet 24. mars 2007 Og her er enda ei førstegongs, på 37 år - men rekk å fylle 38 før termin i august ) Ikkje alle ting blir som ein tenker seg på førehand. Og for meg tok det litt tid både å finne den rette, og å lukkast i å bli gravid. Hadde to abortar i fjor, så dette er mitt tredje svangerskap på eitt år. Er no snart halveis, og har begynt å bli meir fortruleg med tanken "NÅR" - og ikkje "HVIS"...
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #14 Skrevet 24. mars 2007 Slenger meg med jeg og. Er 36 år og er førstegangs... har termin i slutten av september. Vi hadde 2 mislykkede prøverørsforsøk bak oss.
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #15 Skrevet 25. mars 2007 Jo-hoo! Jammen godt å se at vi er såpass mange førstegangs godt oppi tredveårene og vel så det. Føler meg ikke så alene lenger nå nei. Hurra for oss! ;o) Og til deg Leoness; jeg bor i Oslo og vi har faktisk termin på samme dag, 29.okt. ;o)
pandabjørn Skrevet 25. mars 2007 #16 Skrevet 25. mars 2007 Må bare si at jeg var 38år da jeg fikk min første, og nå venter jeg nr 2 og har termin 3 dager før min 40 års dag! jeg fant heller ikke mannen i mitt liv før jeg var 38, og da gikk det bare 3 mnd før jeg ble gravid hihi...
ana baroma Skrevet 25. mars 2007 #17 Skrevet 25. mars 2007 Jeg er straks 35 og førstegangs:) Mannen min er 36, og har en sønn fra før på 7 år. Så nå har jeg "øvd" meg på hvordan det er å få en skoleunge i hus, og gleder meg stort til å se hvordan det er å bli ordentlig mamma. Skal på UL til torsdag, og gleder, gleder, gleder meg!!!
Leoness Skrevet 25. mars 2007 #18 Skrevet 25. mars 2007 Har vi termin samme dag?? Så gøy! :-D Blir spennede å se hvem av oss som får først da Vi kommer vel til å være like leie i oktober, klare til å få fødselen overstått og det lille nurket i armene... Ja, jeg sjekket profilen din etterpå for å se om du var fra samme sted som meg. Hadde vært morsomt om vi lå vegg i vegg på samme sykehus :-)
sara66 Skrevet 26. mars 2007 #19 Skrevet 26. mars 2007 Hei 67-mod, Jeg har termin ca 7. september. Jeg har også venninder som har store/voksne barn, men er samtidig så heldig at noen av dem har fått rundt samme alder som meg selv. Ser at de som har barn fra før ofte føler seg "eldre" enn vi som er førstegangs. Det er jo kanskje på barna at man merker man blir eldre? Da har vi jo noe å se frem til.... (!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå