Gå til innhold

Utålmodig baby - flaske tar tid!

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så fælt at vesla må ligge og skrike i flere minutter mens jeg stresser rundt og varmer opp en flaske mm i vannbad (hun vil ikke ta puppen så amming er ikke et alternativ). Noen ganger tar jeg like greit å lager mme siden det tar kortere tid (har flasker med kokt vann i kjøleskapet, og bare varmer opp vannkoker'n) men jeg vil jo helst gi henne mm så langt det lar seg gjøre.

Noen som har noen tips i forhold til det at hun må vente så lenge, hva gjør dere? Er det greit å bare la henne skrike? Hun er bare 6 uker og jeg får helt vondt i hele meg når hun skriker, hun har i tillegg en del magevondt og skriking/fekting i forbindelse med matingen så jeg vil liksom ikke at hun skal lide unødig. Må jeg bare lære meg å leve med det? Blir de mer tålmodige etterhvert? Alle måltider her er stress og ikkeno' kos, håper det blir bedre.

Tusen spørsmål, jeg takker for svar :-)

(Er førstegangs ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8747682-ut%C3%A5lmodig-baby-flaske-tar-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter hvert vil dere få mer rutine på måltidene, og da slipper du mest sannsynlig gråtetokter før hvert måltid. Jeg tror nok ikke hun har vondt av å vente noen minutter, skjønner jo at det gjør deg vondt :) Så lenge du har melk og er villig til å pumpe deg hadde jeg villet gi mm, men det viktigste er at du og babyen har det bra, ikke om de får mm eller mme.

hvis du lager ferdig maten før hun begynner å skrike, ofte kan man se på de at de er litt urolige, rett før de skal ha mat. Men er jo ikke alltid like lett å se da.

Hvis du merker hun blir litt rastløs så lag maten og se om hun vil ha.

De lærer seg å vente,mi tulle har gjort det.

Uansett, alle barn er forskjellige , lykke til =)

Babyen min er på samme måte. Av og til skriker hun hysterisk mens jeg løper rundt for å lage mat til henne. Begynner å få litt mer rutine nå som hun har blitt 2 mnd gammel, så nå pleier jeg å være litt "føre var". Jeg syntes også det er forferdelig med den skrikingen når hun fekter og slår og skriker så hun mister pusten.. Blir det for ille må jeg ta henne opp og trøste henne litt før jeg lager maten ferdig. Jeg varmer vann til mme i mikroen og blander i pulveret etterpå så det tar ikke lang tid, men for henne er det som en evighet.. Jeg setter henne i en vippestol på kjøkkenet mens jeg lager mat slik at hun kan se meg. Det hjelper litt.

Dere har så rett alle sammen, det er bare det å lære seg å tolke tegnene litt før og si til seg selv at hun klarer seg i de 4 minuttene eller hva det er. Vippestol på kjøkkenet var ganske lurt, det skal jeg prøve :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...