Gå til innhold

Flytur tidlig i svangerskapet....


gutt07 & jente09

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg skal også til syden når jeg er i uke 8. Har snakket med en gynekolog som har sagt at det er helt greit å reise. Han har gitt meg følgende råd:

1. Bruk støttestrømper på flyet + gå turer i midtgangen + drikk mye vann

2. Ikke spis grønnsaker med mindre de er kokt.

3. Hold deg unna katter.

4. Ikke bli for varm.

Mener også å ha hørt at man ikke skal bade. Men det er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy tidlig i forrige svangerskap, og det gikk helt fint. Skal være helt ufarlig å gå gjennom den vanlige kontrollen. Men hvis du er bekymret kan du jo alltids si ifra og få lov til å gå utenom og heller bli sjekket av den håndholdte greia bare ikke over magen?

 

Gode råd fra cathrine for deg som skal til syden. Både toxoplastmose og listeria er mer utbredt sydover så pass på maten du spiser. Vær ekstra påpasselig med hygienen. Jeg var i Frankrike når jeg var 14 uker på vei forrige gang, og da turte jeg ikke spise kjøtt ute i frykt for at den ikke var helt gjennomstekt. Holdt meg til fisk:-). Bestilte heller aldri salat til lunch.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på plakater før sikkerhetskontrollen at det er helt ufarlig for gravide,bare kikk etter den plakaten når du skal ut å fly! Ingen problemer å fly heller,men vær flink å gå litt i midtgangen om du skal sitte lenge!

 

god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar!! :o) Ble litt mer beroliget nå... Gleder meg jo egentlig til turen siden den har vært planlagt lenge... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...