Gå til innhold

7 dager over ikm, men neg. test?

Anbefalte innlegg

Nå forstår jeg ingenting. Jeg har gått 7 dager over ikm. Tok en test i går, men den var negativ. Men har en følelse at jeg er gravid. Har litt murringer nederst i magen. Ømme bryster og brystvorter. Har jo hørt at noen har teste positiv først etter 14 dager etter ikm. Er det mange der ute som har vært med på å først teste negativ for så å teste positv? Syns det er rart at tr ikke kommer. Hun pleier å komme når hun skal.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8747363-7-dager-over-ikm-men-neg-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 7 dager over IKM da jeg fikk min første positive graviditetstest.

Hadde tatt mange negative før det (til og med hos legen etter 5 dager over IKM og den var negativ). Så hvis du føler deg gravid så vent et par dager og prøv med ny test. Det er veldig forskjellig når man kan måle HCG og få et positivt utslag. Noen tester positivt 4 dager før IKM, mens andre må vente leeenge etter IKM før et eventuelt positivt resultat.

Lykke til! Jeg håper du har fått en liten spire, og så lenge TR ikke har kommet er det håp!

Takk for svar. Jeg bare håper at det ikke er noe galt. Så lurer jeg på om det kan være psyken som spiller meg ett lite puss. At kroppen tror den er gravid, fordi vi så veldig gjerne vil være det. Men det er jo ett bra tegn at tanta ikke har vist seg enda. Jeg får heller prøve å tenke litt positivt. Skal til legen neste torsdag. Kan evt prøve å teste i løpet av neste uke igjen. Kjæresten min tror jeg er gravid.

Det er alltid mulighet for at kroppen spiller en et puss i en prøvingsprosess. Har hatt alle mulige symptomer i mine pp, men jeg merket det veldig godt da jeg var gravid at noe var annerledes. Og mensen pleier sjelden å være forsinket med mer 2-3 dager hos meg. Så hvis du pleier å ha regelmessig mens så er det jo håp fremdeles. Men man trenger jo ikke glede seg før man ser en positiv test da, det er jo alltid muligheter for at TR kommer allikevel. Men hos legen vil du jo få svar hvis du tar en blodprøve som måler HCG. Da har det jo gått såpass lang tid at du bør ha et målbart HCG-nivå i blodet.

De fleste legesentre må sende inn blodprøven til en ekstern lab og da tar det 1-2 dager å få svar. Men det kan hende det går raskere på ditt legesenter. Det kommer seg sikkert an på hva slags utstyr de har og om de må sende fra seg blodprøvene eller ikke.

Annonse

Mitt legesenter har egen lab, så det kan jo være de kan gjøre det der. Men det er vel ikke alle leger som vil ta blodprøver heller. Men hvis jeg ikke har fått besøk av tanta inne torsdag, så må han vel gjøre ett eller annet. Det er jo ikke helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...