Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må snart ta stilling til en del ting rundt fødselen. Har lyst til å velge fødeloftet men har IKKE lyst å dra hjem etter bare et døgn. Noen som vet om det går an å få både i pose og sekk ? Dvs velge føde på loftet samt ligge på barsel to-tre døgn ?

Er også takknemlig for andre synspunkter og erfaringer rundt fødeloftet :)

• 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg tenker det samme som deg. Vil helst ha noen dager på sykehuset etter fødselen. Er første gang og er redd for at jeg ikke skal få til amming, være sliten og usikker på det meste.

Har hørt noen rykter om at du kan spørre om å få være på sykehushotellet etter det døgnet på fødeloftet, men vet ikke om det stemmer.

Var du på føden eller fødeloftet sist?

Jeg har valgt fødeloftet fordi jeg tåler smertestillende så innmari dårlig. Har fått beskjed av legen min at jeg absolutt bør instille hodet mitt på å klare det uten noen form for kjemisk bedøvelse, og har stor tro på å klare det. Og så har jeg hørt kjempe masse positivt om fødeloftet! At du får komme inn på sjekk mye lettere der enn på føden, at de har bedre tid, roligere tempo, får badekar, at mannen blir der til vi reiser hjem m.m.

Men når er siste frist for å bestemme seg. Jeg må vel snart ringe til fødeloftet og få time til journalskrivning. Fikk telefonnr da jeg var på UL for noen uker siden. Men når ordner en slikt? Er nå 22+2.

• 1 måned senere...

Jeg har bestemt meg for fødeloftet og er 1. gangs fødende. Valgte på anbefaling fra mange rundt meg og har til nå hatt veldig positivt inntrykk av de. Bestilte time til innskriving på føden først, men ombestemte meg senere og byttet til fødeloftet. Det er ingenting i veien for å ombestemme seg etter en har vært til innskriving også fikk jeg beskjed om. Hovedårsaken til at jeg valgte fødeloftet, er at jeg i utgangspunktet ønsker å klare fødselen uten (kjemisk) smertestillende og at jeg ikke er så veldig glad i sykehus generelt. Synes det er mindre klinisk på fødeloftet. I tillegg gir det deg en ekstra valgmulighet siden du blir trillet ned på føden dersom du skulle ombestemme deg underveis eller de ser at du MÅ ned.

Innskrivingen var helt grei, vi fikk mye informasjon om fødelsen og hvordan de jobber med oss gjennom det. Har også vært til CTG sjekk ved en anledning og da var de også veldig imøtekommende og informative. De har en del bedre tid der enn på vanlig fødeavdeling.

Vet at du får lov å bli i to døgn når du er førstegangs, og mener det er 1 døgn for flergangsfødende. Vet ikke om en kan arrangere noe i forbindelse med pasienthotellet.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...